Hoi allemaal,
Aanstaande donderdag is mijn mopshondje Patton alweer 15 dagen bij ons. Hij is tweeënhalve maand oud, het is een klein schatje vol liefde en affectie en hij is hartstikke slim, maar... hij doet iets raars wat ik niet kan verklaren. Hij heeft het commando 'NEE' heel makkelijk geleerd, dus ik kan ongewenst gedrag simpel corrigeren, maar met de zindelijkheid heb ik een probleem. Ik zal het even uitleggen: hij begrijpt donders goed dat hij buiten zijn behoefte moet doen, want als ik hem mee naar buiten neem, is dat het eerste wat hij doet. Hij rent naar een hoekje om te plassen (nooit vlak voor onze voeten, altijd een stukje verderop). Hetzelfde geldt voor poepen: hij rent onder een boom en hup, geen probleem. Dus zodra ik hem uitlaat, plast en poept hij prima, maar zodra ik hem weer mee naar binnen neem, gaat het mis. Zelfs als hij zich buiten letterlijk helemaal heeft geleegd, laat hij het binnen 10 minuten – en soms zelfs al na 30 seconden – gewoon lopen op de tegels... Ik kom net met hem terug van buiten, hij had meerdere keren geplast, ik bleef even 3 of 4 minuten in de serre om mijn schoenen uit te doen en mijn jas uit te schudden omdat er wat takjes aan hingen. Hij wachtte braaf. Maar toen ik de deur naar de woonkamer opende, rende hij naar binnen, glipte de keuken in en kwam toen terug om zijn blaas te legen op de vloer in de kamer... ik snap er echt niks van 😳. Hij kan het trouwens best goed ophouden, want gisteren nam ik hem mee naar een tuincentrum om speeltjes te kopen; vanaf het moment dat we van huis vertrokken tot we weer terug waren, zat er zeker 2,5 uur tussen, en hij plaste pas weer in de tuin toen we thuiskwamen. 's Nachts slaapt hij in een puppyren en dan plast hij hooguit één of twee keer, en poepen doet hij bijna nooit. De ren staat in de kamer, precies op de plek waar hij het overdag meestal laat lopen. Ik probeer jullie zoveel mogelijk info te geven in de hoop dat iemand een verklaring heeft, want hij doet dit vast niet zonder reden. Dit is niet mijn eerste hond; ik heb hiervoor een collie gehad, twee labradors, een Newfoundlander, een Sint-Bernard en een Westie (die nu 14 is) en geen van hen heeft ooit zoiets vreemds gedaan! Ik hoop echt dat iemand een tip heeft, want afgezien van dit puntje gaat alles echt super en er moet gewoon een logische reden voor zijn! Alvast bedankt allemaal!