Mijn hond is bijna gestikt in zijn brokjes!!!

Solebo
Solebo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Ik zou graag wat advies willen, want ik ben me net rot geschrokken tijdens het eten van mijn hond.

Charly is namelijk een echte schrokker en vanochtend hadden we een lange wandeling gemaakt. Ik geef hem zijn eten heel vroeg in de ochtend en de tweede portie in de middag. Hij zat dus met smart op zijn eten te wachten en at zijn brokjes veel te snel op. Opeens zag ik hem op zijn zij vallen, hij kreeg geen lucht meer. Ik heb hem met zijn kop naar beneden gehouden en een paar keer stevig op zijn rug geklopt. Er kwamen een paar ongekauwde brokjes uit, maar ik geef eerlijk toe dat ik dacht dat ik hem kwijt was. Ik ben nog steeds in shock...

Daarom heb ik de rest van zijn brokjes een voor een met de hand gegeven, uit angst dat hij weer zou stikken...

Toen ik hem op zijn zij zag vallen, dacht ik echt dat het voorbij was. Ik ben er nog steeds helemaal kapot van.

Als iemand tips heeft om dit in de toekomst te voorkomen, hoor ik het heel graag :(

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

34 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Solebo
    Solebo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bedankt Isabella,

Ik geef eigenlijk kleine brokjes, van het merk Royal Canin speciaal voor mopsen,

Ik ga het aan mijn dierenarts vragen, want ik wil echt niet dat dit nog een keer gebeurt..

Einege: ik ben er nog steeds niet van bekomen.:(

Vertaald Frans
    Melly
    Melly Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Jeetje, ik dacht echt even dat het misging :s Misschien zijn deze brokken niet helemaal geschikt? Vraag anders even advies aan je dierenarts over de grootte :)

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi

Het hangt er dus vanaf wat voor brokjes je hem geeft.

Eigenlijk niet zozeer het merk, maar de grootte van de brokjes.

Want als ze groot zijn, moet hij ze wel kauwen

in plaats van ze in één keer heel door te slikken.

Vraag het ook eens aan je dierenarts, want er bestaan speciale brokjes die ook meteen het gebit reinigen.

Ik heb zelf een chihuahua en toen ik zag hoe groot die brokken waren, zei ik tegen hem dat ze die grote dingen nooit op zou krijgen, maar hij zei van wel.

Dat het juist de bedoeling is dat de hond erop kauwt.

Sterkte.

Fijne zondag.

Vertaald Frans
  • 34 reacties van 34

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!