Mijn hond is bijna gestikt in zijn brokjes!!!

Solebo
Solebo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Ik zou graag wat advies willen, want ik ben me net rot geschrokken tijdens het eten van mijn hond.

Charly is namelijk een echte schrokker en vanochtend hadden we een lange wandeling gemaakt. Ik geef hem zijn eten heel vroeg in de ochtend en de tweede portie in de middag. Hij zat dus met smart op zijn eten te wachten en at zijn brokjes veel te snel op. Opeens zag ik hem op zijn zij vallen, hij kreeg geen lucht meer. Ik heb hem met zijn kop naar beneden gehouden en een paar keer stevig op zijn rug geklopt. Er kwamen een paar ongekauwde brokjes uit, maar ik geef eerlijk toe dat ik dacht dat ik hem kwijt was. Ik ben nog steeds in shock...

Daarom heb ik de rest van zijn brokjes een voor een met de hand gegeven, uit angst dat hij weer zou stikken...

Toen ik hem op zijn zij zag vallen, dacht ik echt dat het voorbij was. Ik ben er nog steeds helemaal kapot van.

Als iemand tips heeft om dit in de toekomst te voorkomen, hoor ik het heel graag :(

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

34 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Mure 69
    Mure 69 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Soleb, inderdaad, met wat vloeibaarder voer moet dat een stuk beter gaan... knuffels voor je hondje :D

Vertaald Frans
    Solebo
    Rapporteren

Ah oké.. dank je :)

Ik vroeg me af of het voor de spijsvertering niet te zwaar is..

Het is alsof wij ons eten helemaal doordrenkt met water zouden eten, dat gaat dan ook zo klotsen ^^

Maar goed, qua stoelgang geen problemen.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het is voor jou en de hond al een hele geruststelling dat ze in het water geweld zijn.

Ik denk niet dat het een probleem is, hij zal gewoon wat minder drinken, tenminste dat denk ik.

Vertaald Frans
    Solebo
    Rapporteren

Inmiddels geef ik zachte brokjes (ik laat ze weken in warm water, zodat ze helemaal zacht en volgezogen zijn met water).

Ik vraag me af of het wel goed is voor zijn gezondheid om zijn maaltijden op deze manier te geven met die doorweekte brokken, is dat op de lange termijn wel goed?

In ieder geval zijn er sindsdien geen problemen meer geweest, want de dag erna begon hij zich weer te verslikken!!! Maar sindsdien dus geen last meer gehad.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn yorkie. Ik moest de brokjes echt uit zijn bek halen omdat hij erin stikte.

Nu geef ik hem de brokjes uit de hand en let ik er goed op dat ik hem niet te veel tegelijk geef.

Vertaald Frans
    Jean-Claude72
    Jean-claude72 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi

Er zijn verschillende oplossingen, zoals al eerder is gezegd: je hebt speciale voerbakken (antischrokbakken) te koop in de dierenwinkel voor honden die te snel eten.

Ja, die van mij is er gek op! Ik doe de brokjes in een bakje, zet ze onder water, 20 seconden in de magnetron en laat ze dan even wellen. Ze is er dol op.

jean-claude

Vertaald Frans
    Mure 69
    Mure 69 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Soleb, je liet me echt even schrikken met de titel van je bericht, gelukkig viel het uiteindelijk allemaal wel mee... Ik heb geen verstand van mopshonden... het is niet zo ernstig, dus ik ben weer gerustgesteld... nu even bijkomen van alle emoties, knuffels voor je kleine Charly :))))))

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

ja, die van mij is er dol op! ik doe de brokjes in een bakje, zet ze onder water, 20 seconden in de magnetron en dan even laten wellen. ze vindt het heerlijk!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Er zijn speciale anti-schrokbakken te koop in de dierenwinkel voor honden die te snel eten. Dit vermindert de risico's wel, maar je hond kan nog steeds een brok doorslikken zonder te kauwen. De andere oplossing: doe wat kokend water bij de brokken, laat het een kwartiertje weken en je zult zien dat het een soort papje wordt waar je hond zich niet in kan verslikken.

Vertaald Frans
    Solebo
    Rapporteren

Jocya,

Toen ik hem op zijn zij zag liggen snakken naar adem, raakte ik helemaal in paniek en handelde ik uit een reflex. Ik weet zeker dat jij hetzelfde zou hebben gedaan, maar door de klap achteraf was ik eigenlijk totaal overstuur...

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 34

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!