Mijn hond is bijna gestikt in zijn brokjes!!!

Solebo
Solebo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Ik zou graag wat advies willen, want ik ben me net rot geschrokken tijdens het eten van mijn hond.

Charly is namelijk een echte schrokker en vanochtend hadden we een lange wandeling gemaakt. Ik geef hem zijn eten heel vroeg in de ochtend en de tweede portie in de middag. Hij zat dus met smart op zijn eten te wachten en at zijn brokjes veel te snel op. Opeens zag ik hem op zijn zij vallen, hij kreeg geen lucht meer. Ik heb hem met zijn kop naar beneden gehouden en een paar keer stevig op zijn rug geklopt. Er kwamen een paar ongekauwde brokjes uit, maar ik geef eerlijk toe dat ik dacht dat ik hem kwijt was. Ik ben nog steeds in shock...

Daarom heb ik de rest van zijn brokjes een voor een met de hand gegeven, uit angst dat hij weer zou stikken...

Toen ik hem op zijn zij zag vallen, dacht ik echt dat het voorbij was. Ik ben er nog steeds helemaal kapot van.

Als iemand tips heeft om dit in de toekomst te voorkomen, hoor ik het heel graag :(

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

34 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Eerlijk gezegd maak je me echt aan het lachen met die dure rasspecifieke brokken van je waar je de hoofdprijs voor betaalt.

Ongeveer 55 euro voor een zak van 8 kg.

Het slaat nergens op, elke hond zit immers hetzelfde in elkaar.

Het is gewoon oplichterij.

Ik geef mijn kleine en grote honden persoonlijk allemaal dezelfde brokken.

Anders kun je net zo goed wat stenen in de voerbak leggen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Chànel heeft het me net weer geflikt. En dat terwijl ik de brokjes nog wel had geweekt. Gelukkig was ik in de buurt om te helpen het uit te spugen. Nou, voorlopig dus even geen brokjes meer, tenzij ik ze fijnstamp. Ik ben me echt doodgeschrokken, ik zit zelfs nog te huilen... Mijn ***.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Chànel heeft het me net weer geflikt. En dat terwijl ik de brokjes nog wel had natgemaakt. Gelukkig was ik in de buurt om haar te helpen met overgeven. Nou, voorlopig dus even helemaal geen brokjes meer, tenzij ik ze fijnstamp. Ik ben me echt doodgeschrokken, ik zit er zelfs nog van te huilen... Mijn hemel.
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb je toch gezegd dat Eugenie ze geweekt eet? Ik heb het aan de dierenarts en aan Royal Canin gevraagd en ze zeiden allebei dat er geen enkel verschil is.

Vertaald Frans
    Solebo
    Rapporteren

Ok Natty.. inderdaad, ik heb je stukje nog eens nagelezen.. heel interessant.. ik heb de handelingen dus onthouden voor het geval dat :(

In al de tijd dat ik al mopshonden ken, had ik deze info nog nooit gehad!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Kijk even naar het bericht dat ik op pagina 2 heb gezet, daar hebben ze het erover. Het lukte me niet om de link goed te plaatsen, dus daarom had ik de bewuste paragraaf voor je geplaatst.

Vertaald Frans
    Solebo
    Rapporteren

Ok Natty.. dat stelt me gerust :)

Nou, het probleem met die brokjes was eigenlijk dat hij ze naar binnen schrokte zonder te kauwen. Daardoor ontstond er een prop ongekauwde brokjes in zijn keel en dat is waar hij in stikte!

Terwijl het in water een soort papje wordt, dus dat is minder gevaarlijk..

Dat verhaal over dat zachte gehemelte wist ik trouwens niet :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou weet je Solebo, als hij zijn brokjes eet en daarna drinkt, zwellen ze in zijn maag toch wel op. Het principe blijft hetzelfde, dus je hoeft je geen zorgen te maken. Hij kauwt er alleen niet meer op, dat is alles.

Maar het zou ook kunnen dat het niet door de brokjes komt, want volgens mij zijn dit soort honden op dat vlak best wel gevoelig vanwege hun zachte gehemelte. Toch?

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 34

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!