Waterbak 's nachts weghalen?

Zizou Le Maitre De Lilou
Zizou le maitre de lilou Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Ik heb op Facebook gelezen dat het wordt aangeraden om de waterbak 's nachts weg te halen bij een puppy om ongelukjes 's nachts te voorkomen, maar ik ben bang voor uitdroging. Wat zeggen jullie daarvan, hondenexperts? 👋

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

18 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Spyro
    Spyro Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hier heb je een jong baasje dat netjes een vraag komt stellen voordat hij een beslissing neemt. Hij probeert wat te leren en heeft zelf nog geen enkel initiatief genomen. Geen van jullie reacties is vriendelijk, zonder sarcasme, spot of kleinerende opmerkingen... Goed gedaan hoor, zo ontmoedig je dit soort mensen echt om nog eens een vraag te komen stellen.

Wijsheid is niet het bezitten van kennis, maar weten hoe je die met bescheidenheid deelt.

Goed gedaan @Zizou dat je de intelligentie hebt om wat je leest in twijfel te trekken. Ik weet zeker dat je puppy in heel goede handen was en dat het een geweldige hond is geworden :)

Vertaald Frans
    Loup Blanc
    Loup blanc Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb op FB gelezen dat het wordt aangeraden om de waterbak 's nachts weg te halen bij een puppy om ongelukjes te voorkomen, maar ik ben bang voor uitdroging. Aan jullie, de hondenexperts! 👋

Facebook, wat moeten we er toch mee 😑

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Zizou, als je weer op het forum komt en de berichten leest, dan is het antwoord volgens mij wel duidelijk. Een puppy of hond moet 24/7 onbeperkt water tot zijn beschikking hebben.

Vertaald Frans
    B
    Billy34 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het beste zou zijn om een robothond te kopen: daar heb je geen gedoe mee, geen luiers nodig en je hoeft de waterbak niet weg te halen.

Helaas is de pup er blijkbaar al: ik word echt woedend als ik dit soort dingen lees

😈

Alweer een hond die zomaar zonder nadenken is geadopteerd!!

Vertaald Frans
    Merline
    Merline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Ik ben bang dat de pup er al is, Mel 😞

Denk er maar eens over na: als je 's nachts dorst hebt omdat je 's avonds wat zouter hebt gegeten, of omdat je niet genoeg hebt gedronken, dan drink je 's nachts toch ook even snel wat? Nou, precies hetzelfde dus…

Bovendien heeft zo'n "baby" onbeperkte HYDRATATIE nodig – normaal gesproken drinkt hij echt geen hele bak leeg (of hij moet iets van suikerziekte hebben of zo) – maar ik heb echt zoiets van: WAAROM ZOU JE DAT DOEN?

Plassen? Nou, zelfs als hij minder drinkt, doet hij 's nachts echt wel een plasje of een hoopje, of allebei hoor! Of een beetje overgeven als hij 's avonds een schrokop is geweest, of na een ontwormingskuur... dat soort dingen ga je nog wel vaker meemaken en dat is heel normaal.

Als je een pup de toegang tot water ontzegt, riskeer je hartproblemen, nierproblemen en nog veel meer...

Dus neeeee, echt niet! Op FB kletsen ze driekwart van de tijd maar wat uit hun nek, ik zou ze soms wel een draai om de oren willen geven!

Vertaald Frans
    M
    Mel1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dat is hetzelfde als zeggen: "Ik heb gelezen dat als ik mijn baby geen eten geef, ik ook geen luiers hoef te verschonen" ^^

Echt niet! Als je aan kinderen begint, weet je donders goed dat je maandenlang luiers staat te verschonen!

Zo werkt het nou eenmaal, dat hoort erbij.

Met een pup is dat precies hetzelfde; het is gewoon een baby van een andere soort. Dus hij gedraagt zich ook als een baby.

Als je nu al in de stress schiet en trucjes zoekt om maar geen plasjes te hoeven opruimen, dan betwijfel ik of je wel klaar bent voor een pup...

Want het blijft niet bij die plasjes! Hij gaat dingen slopen en aan alles knagen wat hij tegenkomt. Schoenen, meubels, kussens, kleding, decoratie, enzovoort, enzovoort.... Mijn Dogo had als pup zelfs een gat in de muur geknaagd. Grote pup, grote brokken 😂

Eerlijk gezegd, als ik je berichten zo lees, heb ik niet het idee dat je er klaar voor bent om een pup te nemen.

Persoonlijk heb ik me, voordat ik een pup nam, verdiept in de opvoeding en daar vragen over gesteld. Het zou nooit in me opgekomen zijn om te gaan zoeken naar manieren om plasjes in huis te voorkomen ^^

Onthoud één ding: als je een pup neemt, heb je nog weken of maanden (en soms zelfs jaren, afhankelijk van hoe je hem opvoedt) plasjes in huis. Dat is met een pup gewoon onvermijdelijk. Tenminste, als je hem goed behandelt. Want ja, als een pup uitgedroogd is, plast hij natuurlijk minder...

Vertaald Frans
    M
    Mel1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat een bizar idee!?!

Wie adviseert dat nou??

Een puppy doet nu eenmaal plasjes in huis, zo is het gewoon. Hij kan niet anders, want hij heeft zijn sluitspieren nog niet onder controle.

Als je een puppy neemt, moet je accepteren dat je een paar maanden lang plasjes en poep moet opruimen. Als je daar niet klaar voor bent, kun je het idee om een puppy te nemen maar beter uit je hoofd zetten...

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je hond moet altijd vers water tot zijn beschikking hebben.

Een pup plast gewoon wanneer het hem uitkomt, net als alle kleine zoogdieren op aarde. Zo werkt dat nou eenmaal; je ruimt het gewoon in stilte op zonder chagrijnig te worden, of anders moet je de volgende keer maar een oudere hond nemen. Zo simpel is het.

Vertaald Frans
  • 18 reacties van 18

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!