Waterbak 's nachts weghalen?

Zizou Le Maitre De Lilou
Zizou le maitre de lilou Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Ik heb op Facebook gelezen dat het wordt aangeraden om de waterbak 's nachts weg te halen bij een puppy om ongelukjes 's nachts te voorkomen, maar ik ben bang voor uitdroging. Wat zeggen jullie daarvan, hondenexperts? 👋

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

18 antwoorden
Sorteren op:
  • B
    Boxy Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dat ze 's nachts vaak opstaat, kan ook door andere factoren komen zoals stress... Het heeft niet alleen te maken met meer drinken. Je kunt de waterinname een paar uur voor het slapengaan wel beperken als dat voor sommige mensen echt nodig is, maar dat maakt het nog geen standaard. En tussen een paar slokjes en een hele bak soep zit nogal een groot verschil. Wat mij betreft is dat geen reden om de waterbak bij de pup weg te halen (zeker niet alleen voor de zindelijkheid ^^). 

Onze dierenarts zei "onbeperkt water", dus er staat hier altijd water klaar en als ze 's nachts dorst heeft, drinkt ze (wat ze elke nacht trouwens graag doet).

Dat heeft haar er niet van weerhouden om gewoon zindelijk te worden 🤷‍♀️

Vertaald Frans
    liquid_paper
    Liquid_paper Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat is dat voor een idioot idee om een dier water te onthouden? Zo voed je hem echt niet op!

Vertaald Frans
    Loustick
    Loustick Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Laat het maar zitten Kikaah, het is gewoon iemand die oude topics omhoog haalt om ruzie te zoeken. Janette zou vast zeggen dat het een maraboet is 😉

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het is wel zo dat als ik je zo lees, je vast gelijk hebt... 

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Lol, wat een stelletje agressieve mafketels zijn jullie hier op het forum (niet iedereen hoor, de idioten herkennen zichzelf wel)...

heb je het over jezelf?! 😅 

zelfs tussen echte pro's verschilt het advies nogal, dus tja... wie heeft er gelijk en wie niet...

Zorg dan dat je je eerst eens goed inleest, in plaats van onzin te verkopen aan mensen die om advies vragen...

Je wist het misschien niet, maar dit wordt zelfs aangeraden voor mensen van alle leeftijden 😱, kinderen die in bed plassen, mensen die er 's nachts vaak uit moeten, enz...

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Lol, stelletje agressieve forumgekkies die jullie zijn (niet voor iedereen hoor, de idioten herkennen zichzelf wel)...

heb je het nu over jezelf?! 😅 

tussen de echte pro's onderling zijn de verhalen ook niet altijd hetzelfde, dus tja... wie heeft er gelijk en wie niet...

Vertaald Frans
    L
    Lilia_fr Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Een hond moet altijd vers water tot zijn beschikking hebben, jammer dan van die ongelukjes.

Er zijn andere manieren om het hem te leren, maak je geen zorgen, maar het is echt belangrijk dat hij vers water heeft.

Vertaald Frans
    Yuna La Ficelle
    Yuna la ficelle Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, die is inderdaad niet echt vriendelijk!

Hoewel ik zie dat ze 7000 wam-punten heeft, heb ik die naam in de afgelopen 2 jaar niet vaak voorbij zien komen. Misschien had ze die dag haar dag niet?

Ik probeer agressieve mensen niet goed te praten hoor! 😂

Ik denk alleen dat de andere reacties hetzelfde antwoord geven als wat ik gegeven zou hebben, als ik niet had gezien dat het onderwerp al 2 jaar oud was...

PS: Ik vind 'youni' (yuni) erg leuk. In de game FF10, waar ik de naam van mijn kat vandaan heb, is dat de bijnaam van de heldin, wat weer een variant is van 'Lady Yunalesca'. Je hebt ook nog 'yunette la galette', maar dat klinkt alweer een beetje té overdreven 😎

Vertaald Frans
    Yuna La Ficelle
    Yuna la ficelle Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat mij betreft,

Ik zie geen enkele kwaadwilligheid naar de poster toe, en ook niet in die van jou trouwens.

Ik denk simpelweg dat de reageerders veel bozer waren over de absurde adviezen die je op FB tegenkomt dan over de poster zelf!

Deze poster heeft destijds trouwens nog andere vragen gesteld; je kunt ze terugvinden door op de gebruikersnaam te klikken om de geschiedenis te bekijken. Hij heeft de ontvangen reacties dus niet verkeerd opgevat.

Ik denk dat als je jezelf dezelfde vraag stelt als de poster, je het enige acceptabele antwoord al wel weet: je haalt de waterbak van een dier 's nachts niet weg. Dat is eigenlijk heel logisch, vandaar waarschijnlijk de wat botte of ironische reacties, maar ze waren niet kwaad bedoeld.

Als je nog een andere vraag hebt, wees dan niet bang voor oordelen. Tenzij de vraag natuurlijk zelf om een oordeel vraagt, maar ja... posters zijn ook maar mensen, en forumgebruikers ook...

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 18

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!