Waarom lukt de laatste stap van de dekking niet? (Het koppelen)

Mady63
Mady63 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal! Ik probeer mijn kleine prinses Molly te laten dekken door haar vriendje Léo. We zitten nu ongeveer op de 12e dag van haar loopsheid en het is de tweede dag dat ik haar naar het mannetje breng. Zodra ze elkaar zagen, vlogen ze op elkaar af en Léo sprong er meteen bovenop om zijn ding te doen. Het probleem is alleen dat het ze maar niet lukt om te 'koppelen'... oftewel de laatste stap van de dekking. Ik vroeg me af of jullie tips voor me hebben zodat die laatste stap eindelijk gaat lukken. Bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

23 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik citeer Vétopsy:

"Het feit dat de dieren niet aan elkaar blijven 'vastzitten' is niet per se een teken dat de dekking mislukt is, aangezien de 'koppeling' alleen betrekking heeft op het prostatische deel van het ejaculaat: het nestje zal echter wel minder groot zijn."

>> http://www.vetopsy.fr/chien/ethogramme-chien/reproduction-chien/coit-chien-saillie.php#:~:text=Le%20fait%20que%20les%20animaux,la%20port%C3%A9e%20sera%20moins%20nombreuse.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Nee, ze heeft het over het koppelen. Dat is de fase waarin de penis van de reu vast blijft zitten in de vagina van de teef (door het opzwellen van de bulbus glandis en het samentrekken van de vaginaspieren).

http://www.vetopsy.fr/chien/ethogramme-chien/reproduction-chien/coit-chien-saillie.php

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Als ik het goed begrijp, is wat je 'het koppelen' noemt het moment dat de penis de vagina binnengaat?

Misschien is Léo wel te enthousiast en lukt het hem niet om goed te mikken.

Als je dat ziet zitten, kun je proberen om de penis een beetje te begeleiden zodat deze laatste stap kan plaatsvinden.

Pas wel op voor het risico dat Léo bijt, en forceer het vooral niet als het niet lukt!

Groetjes,

Eloïse

Vertaald Frans
  • 23 reacties van 23

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!