Waarom lukt de laatste stap van de dekking niet? (Het koppelen)

Mady63
Mady63 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal! Ik probeer mijn kleine prinses Molly te laten dekken door haar vriendje Léo. We zitten nu ongeveer op de 12e dag van haar loopsheid en het is de tweede dag dat ik haar naar het mannetje breng. Zodra ze elkaar zagen, vlogen ze op elkaar af en Léo sprong er meteen bovenop om zijn ding te doen. Het probleem is alleen dat het ze maar niet lukt om te 'koppelen'... oftewel de laatste stap van de dekking. Ik vroeg me af of jullie tips voor me hebben zodat die laatste stap eindelijk gaat lukken. Bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

23 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Let op, Mady heeft nergens gezegd dat de teef de reu hier afwijst :-)

Ze merkt alleen dat de honden wel dekken, maar niet blijven 'hangen' aan het einde (het knopen). Volgens mij is ze helemaal niet van plan om iets te forceren en wilde ze alleen weten of het uitblijven van dat knopen invloed heeft op de bevruchting.

Vertaald Frans
    Petit Ours
    Petit ours Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Tja, tussen de adviezen van aanstaande dierenartsen die zeggen dat je de waterbak van honden moet weghalen zodat ze niet hoeven te plassen, en dit advies waarbij wordt aangeraden (ook al is er een kanttekening) om een paring op te dringen aan een teefje dat niet wil (dat is verkrachting, en dat is geen antropomorfisme, dat is gewoon hoe het heet!)... dit forum begint me echt angst aan te jagen. Dus ik ben opgelucht om te zien dat anderen er hetzelfde over denken als ik😯

Oef, ik ben dus niet de enige die dit soort adviezen echt beangstigend vindt... Zoals Balista al zei is het tegen de natuur in; honden respecteren de instemming van teefjes.

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, ik ook, van sommige adviezen van toekomstige dierenartsen word ik echt bang; en dat is vaak hier op het forum!

"Nee is nee", dat klopt helemaal! 😐

Vertaald Frans
    Balista
    Balista Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bovendien is de hond geen diersoort die in de vrije natuur zijn teefjes verkracht.

Het zijn niet alleen mensen die verkrachting kennen (sommige andere dieren doen het ook), maar honden doen dat niet.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou ja, tussen de adviezen van aanstaande dierenartsen die zeggen dat je de waterbak van honden moet weghalen zodat ze niet hoeven te plassen, en dit advies om een dekking te forceren bij een teefje dat niet wil (wat gewoon verkrachting is, en dat is geen antropomorfisme maar gewoon hoe het heet!)... dit forum begint me echt bang te maken.

Ik ben dus opgelucht om te zien dat sommigen er hetzelfde over denken als ik😯

Vertaald Frans
    Balista
    Balista Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het is vooral tegennatuurlijk. Als de teef niet gedekt wil worden, of als ze weigert om 'tot het einde' te gaan (dus tot de koppeling), dan heeft ze daar echt wel haar redenen voor (te jong, te gestrest, niet ontvankelijk voor de reu, niet in de juiste periode...).

Vertaald Frans
    Petit Ours
    Petit ours Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Misschien doe ik aan antropomorfisme, maar ik vind het echt heel heftig om een teef te dwingen om te paren door haar vast te houden..

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je moet dat teefje dus niet dwingen... nee is nee! Zoals Clara Morgane zegt! Ik weet het: een vreemde referentie! Maar goed, als ze niet wil, dan wil ze niet. En als er dan ook nog eens een risico is op ernstige verwondingen aan beide kanten... dat lijkt me niet echt de bedoeling!

Vertaald Frans
    J
    Jcne Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als de koppeling niet plaatsvindt, is het meer dan waarschijnlijk dat het probleem bij je teef ligt. Dit is een complex gedragsprobleem waar ik hier niet te diep op in zal gaan. Je kunt je teef tijdens de penetratie vasthouden zodat de koppeling alsnog plaatsvindt, maar je moet weten dat er in dat geval een risico is op ernstig letsel bij zowel de reu als de teef (denk aan een breuk van het penisbotje bij de reu of een scheuring van de vulva of baarmoeder bij de teef, met kans op inwendige bloedingen). Als je teef de dekking namelijk weigert, is de kans groot dat ze ook niet dertig minuten tot zelfs twee uur lang aan de reu vast wil blijven zitten, zeker niet als ze gestrest is. Bovendien is de kans aanwezig dat ze, als ze de paring weigert, later ook haar pups zal verstoten. In dat geval moet je ze direct na de geboorte bij de moeder weghalen, waarbij het sterfterisico voor de pups de eerste 15 dagen extreem hoog is. In zo'n situatie is een goede kennis van het fokken en een strikte begeleiding door de dierenarts noodzakelijk. Besef ook dat dit gevolgen kan hebben voor het gedrag van de pups als je niet de juiste maatregelen neemt.

Kijk, ik geef je hiermee alleen wat stof tot nadenken. Het is niet gezegd dat het zo zal lopen, want elke hond is weer anders.

Vertaald Frans
    Mady63
    Mady63 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Goedenavond, bedankt voor je reactie! Ik heb het inderdaad over het deel waarbij ze aan elkaar vast blijven zitten (de koppeling). Maar ja, hij gaat er wel in, maar ze koppelen niet... Ik heb inderdaad ook gelezen dat dit niet hoeft te betekenen dat de dekking niet gelukt is, maar dat het wel invloed kan hebben op de grootte van het nestje... we duimen hier... nogmaals bedankt :)
    Vertaald Frans
  • 20 reacties van 23

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!