Waarom lukt de laatste stap van de dekking niet? (Het koppelen)
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi
Is de dekking uiteindelijk gelukt?
Anders heb ik nog een mooi mannetje...
Nou, heel blij dat je zelf ook tevreden bent, want ik geef eerlijk toe dat het nog niet zo zeker was, aangezien we een beetje zijn afgedwaald... En ja, je gaf vanaf het begin al heel goed aan dat de klik wederzijds is en absoluut niet gedwongen tussen de honden. Die zijsprongen hadden niks met jou te maken...
In ieder geval heb ik dit topic gebruikt om dingen te leren waarvan ik dacht dat het broodjeaapverhalen waren...
Ik kende de uitdrukking (vergeef me de woordkeuze!) "vast blijven zitten" wel, maar ik wist niet dat dit een echte seksuele fase bij honden was...
Wat betreft dat technische aspect, ook al is het interessant om te weten, ik ben waarschijnlijk te romantisch. Soms denk ik dat ik liever niet alle details zou willen weten en de voorkeur geef aan de versie met de ooievaar en de bloemkolen...
Nou, bij gebrek aan betere uitleg hoop ik in ieder geval dat je er een beetje om hebt kunnen lachen!
Fijne avond... of nou ja, goede nacht, het is al 1 uur!
Goedenavond allemaal. Allereerst wil ik iedereen bedanken die heeft geprobeerd ons wat wijzer te maken over dit fenomeen. Ook wil ik verduidelijken dat, zoals @lorna al aangaf, er nooit sprake is geweest van enige weigering, niet van de kant van Molly (het teefje) en ook niet van Léo (de reu). Het punt is dat alleen de laatste stap van de dekking (het koppelen) niet gebeurt. Molly wil dolgraag en de arme Léo doet echt zijn best. Toch is het zo dat Molly zich soms terugtrekt voordat ze "vastzitten", en soms is het Léo... de vraag blijft of een van de twee die laatste stap probeert te "vermijden"... Nogmaals bedankt allemaal.
lol... het is echt waar, ik heb weleens dekpogingen gezien van jonge, vaak onervaren honden die hun 'zaakje' ergens op de kop of de flanken van die arme teef probeerden te mikken. Zij keek dan echt zo van "wat een sukkel is dit zeg..".
Ze zijn soms nog veel stunteliger dan onze eigen pubers tijdens hun eerste keer 😁
Lees alsjeblieft even verder! Het is niet de reactie van eloise die zo verrassend is, afgezien van het feit dat ik mezelf een hond niet zie begeleiden bij het paren, het is die van "jcne"....
eloise heeft hier niets gezegd dat een standje verdient, behalve dan dat ik mijn handen niet op die plek wil leggen en de hond daar waarschijnlijk ook niet op zit te wachten!
Als hij kon praten, zou hij vast zoiets zeggen als: "Hé, wat ben je daar aan het doen! Laat dat meteen los!"
Ik zie het al voor me: echt een sketch!
Ik zie ook niet in wat er zo schandalig is aan het bericht van Eloise... ze had het immers niet over de koppeling, maar gewoon over het geval dat de hond ernaast mikt (dat heeft er dus niks mee te maken).
Die student diergeneeskunde heeft nooit gezegd dat je de hond moet dwingen, jullie zijn niet echt aardig. Ze adviseerde alleen om de reu een beetje te begeleiden zodat hij weet waar het moet gebeuren. Dat is iets wat vaker wordt gedaan; je kunt ervan vinden wat je wilt, maar het is geen verkrachting. Een teefje dat niet wil, laat dat normaal gesproken wel heel duidelijk merken.
Trouwens, het is waar dat we vaak adviezen krijgen die nogal... verrassend zijn, en dat is echt niet alleen van studenten! De waterbak weghalen om plasjes in de nacht te voorkomen, een schokband bij een jong teefje dat nog niet perfect netjes aan de lijn loopt, een hond in een bench opsluiten zodat hij de boel niet sloopt... Centpedigree, je moet echt eens lezen wat hier allemaal op het forum wordt geschreven. Er zit van alles tussen en echt een paar bizarre dingen! 🤣
En tot slot over die studenten: houd in je achterhoofd dat het studenten zijn, dus jongeren die nog aan het leren zijn en het per definitie dus nog niet allemaal weten.
Misschien dat de teef zich te snel losmaakt, waardoor de penis van de reu niet genoeg tijd heeft om voldoende op te zwellen om vast te blijven zitten in de vagina?
Het is ook maar een vermoeden hoor...
Aan de andere kant, als het mannetje er niks van bakt, is dat wel te begrijpen 😁
@jcne “Als het hangen niet gebeurt, is het meer dan waarschijnlijk dat het probleem bij je teefje ligt. Het is een complex gedragsprobleem dat ik hier niet in detail ga uitleggen.”
Ik snap de link niet zo goed tussen een gedragsprobleem van een teefje en de penis van een reu 🤪
Je mag het hier best uitleggen hoor, dat is geen enkel probleem, dan word ik er ook weer wat wijzer van ^^
Helemaal mee eens, Mady heeft trouwens een heel interessante en leerzame vraag gesteld voor mensen zoals ik, die niet eens wisten wat 'knoping' was, afgezien van de cumulonimbus en de stra... oh nee, dat zijn wolken, pardon (sorry, mijn innerlijke grapjas sloeg weer even toe).
Het was een van de adviezen in een reactie die me heel vreemd leek... of het was een onhandige manier om te zeggen dat er bij een weigering geen oplossing is, hoop ik...