Mijn hond heeft een veldmuis gebeten
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Ah oké, waren ze niet te schuw toen je ze benaderde (als je ze tenminste benaderd hebt natuurlijk)?
Er was een groepje van vijf honden dat samen in het bos, tussen de wijngaarden en op andere plekken leefde.
Honden die je eigenlijk wel als verwilderd kunt omschrijven, waarschijnlijk een nestje dat midden in de natuur is achtergelaten.
Ah oké, ze is echt een mooierd. Hoe bedoel je dat precies, in de natuur in een roedel?
Ik begrijp het hoor, maak je geen zorgen ^^
Dat is de hond op mijn profielfoto: 100% een vuilnisbakje (type herder en/of oertype). Ze leefde in een roedel in de natuur voordat ze werd gevangen, vandaar dat jachtinstinct (wat lastig af te leren was) :)
Op mijn internaat voerden we een kat die voor onze ramen was komen wonen. Hij nam altijd muizen en vogels mee. Op een dag gaven ze hem geen eten en toen heeft hij alle beestjes die hij had meegebracht opgegeten. Het was trouwens echt vreselijk om te zien, maar hij mankeerde verder helemaal niks.
Nhawak: heeft hij je al eens een meeuw en konijnen meegebracht? Wat voor ras is het?
Ja, inderdaad, je hoeft je geen zorgen te maken, Kalie neemt bergen muizen, ratten, bosmuizen, woelmuizen mee... Ze heeft nooit ergens last van gehad!
Bedankt voor jullie reacties!
Nhawak : Ik weet het, maar ik raak altijd meteen in paniek als het om mijn hond gaat. Ik weet niet waarom, maar bij het kleinste dingetje schiet ik al in de stress... In mijn hoofd denk ik dan: "Hij wordt bijna 10, hij wordt kwetsbaar", en toch is het stom om dat te denken want een Bichon is juist een sterke hond!
In ieder geval stellen jullie berichtjes me erg gerust! Nogmaals bedankt. :)
** ** hooo, geen paniek hoor! Een hond is een carnivoor en een jager, dus daar is 'ie op gebouwd ;)
Jachthonden vangen aan de lopende band van alles, maar ze worden er echt niet ziek van ^^ Zelfs mijn eigen beestje... ik ben de tel kwijtgeraakt hoeveel konijnen, meeuwen, veldmuizen en andere beesten ze in het begin heeft meegebracht. Sommigen waren zelfs ziek, maar ze heeft nooit ergens last van gehad.
Mijn hond heeft op een mol gejaagd toen ze 3 maanden oud was en ze heeft nooit ergens last van gehad. Ze is nu 3 jaar oud en er is nooit een probleem geweest.
Maak je geen zorgen, het zit nou eenmaal in hun natuur om te jagen :)
20 reacties van 20