Mijn hond heeft een veldmuis gebeten

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Een paar minuten geleden heeft mijn hond een veldmuis gebeten! Ik heb zijn bek schoongemaakt met een zakdoekje en wat water.

Ik heb net meteen de dierenarts gebeld en die vroeg of Snoopy al zijn inentingen op orde heeft! (Ja, die zijn allemaal in orde.)

Ze vertelde me dat ik zijn toestand de komende dagen, weken en maanden goed in de gaten moet houden en ze zei ook dat ik mijn hond opnieuw moet ontwormen.

Ik zou graag willen weten of iemand dit ook al eens heeft meegemaakt!

Ik ben bang dat de veldmuis een ziekte had en die op mijn hond heeft overgedragen... (Het is de eerste keer dat hij een beestje grijpt...)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

20 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Ah oké, waren ze niet te schuw toen je ze benaderde (als je ze tenminste benaderd hebt natuurlijk)?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Er was een groepje van vijf honden dat samen in het bos, tussen de wijngaarden en op andere plekken leefde.

Honden die je eigenlijk wel als verwilderd kunt omschrijven, waarschijnlijk een nestje dat midden in de natuur is achtergelaten.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ah oké, ze is echt een mooierd. Hoe bedoel je dat precies, in de natuur in een roedel?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nhawak : Ik weet het, maar ik raak altijd meteen in paniek als het om mijn hond gaat. Ik weet niet waarom, maar bij het kleinste dingetje schiet ik al in de stress... In mijn hoofd denk ik: 'Hij wordt bijna 10, hij wordt kwetsbaar', terwijl dat eigenlijk stom is om te denken, want een Bichon is een heel sterk ras!

Ik begrijp het hoor, maak je geen zorgen ^^

Nhawak : heeft ze je echt al eens een meeuw en konijnen gebracht? Wat voor ras is het?

Dat is de hond op mijn profielfoto: 100% een vuilnisbakje (type herder en/of oertype). Ze leefde in een roedel in de natuur voordat ze werd gevangen, vandaar dat jachtinstinct (wat lastig af te leren was) :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Op mijn internaat voerden we een kat die voor onze ramen was komen wonen. Hij nam altijd muizen en vogels mee. Op een dag gaven ze hem geen eten en toen heeft hij alle beestjes die hij had meegebracht opgegeten. Het was trouwens echt vreselijk om te zien, maar hij mankeerde verder helemaal niks.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nhawak: heeft hij je al eens een meeuw en konijnen meegebracht? Wat voor ras is het?

Ja, inderdaad, je hoeft je geen zorgen te maken, Kalie neemt bergen muizen, ratten, bosmuizen, woelmuizen mee... Ze heeft nooit ergens last van gehad!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor jullie reacties!

Nhawak : Ik weet het, maar ik raak altijd meteen in paniek als het om mijn hond gaat. Ik weet niet waarom, maar bij het kleinste dingetje schiet ik al in de stress... In mijn hoofd denk ik dan: "Hij wordt bijna 10, hij wordt kwetsbaar", en toch is het stom om dat te denken want een Bichon is juist een sterke hond!

In ieder geval stellen jullie berichtjes me erg gerust! Nogmaals bedankt. :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

** ** hooo, geen paniek hoor! Een hond is een carnivoor en een jager, dus daar is 'ie op gebouwd ;)

Jachthonden vangen aan de lopende band van alles, maar ze worden er echt niet ziek van ^^ Zelfs mijn eigen beestje... ik ben de tel kwijtgeraakt hoeveel konijnen, meeuwen, veldmuizen en andere beesten ze in het begin heeft meegebracht. Sommigen waren zelfs ziek, maar ze heeft nooit ergens last van gehad.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn hond heeft op een mol gejaagd toen ze 3 maanden oud was en ze heeft nooit ergens last van gehad. Ze is nu 3 jaar oud en er is nooit een probleem geweest.

Vertaald Frans
    Freestees
    Freestees Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Maak je geen zorgen, het zit nou eenmaal in hun natuur om te jagen :)

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 20

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!