Mijn hond heeft een veldmuis gebeten

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Een paar minuten geleden heeft mijn hond een veldmuis gebeten! Ik heb zijn bek schoongemaakt met een zakdoekje en wat water.

Ik heb net meteen de dierenarts gebeld en die vroeg of Snoopy al zijn inentingen op orde heeft! (Ja, die zijn allemaal in orde.)

Ze vertelde me dat ik zijn toestand de komende dagen, weken en maanden goed in de gaten moet houden en ze zei ook dat ik mijn hond opnieuw moet ontwormen.

Ik zou graag willen weten of iemand dit ook al eens heeft meegemaakt!

Ik ben bang dat de veldmuis een ziekte had en die op mijn hond heeft overgedragen... (Het is de eerste keer dat hij een beestje grijpt...)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

20 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Net als de meeste van die kleine beestjes! Helaas moeten mijn broer en ik elke dag meestal wel een stuk of 2 muizen, bosmuizen, woelmuizen of ratten opruimen die voor ons huis liggen!

Super dat hij nog steeds zo irritant is... Nou ja, dat het vooral heel goed met hem gaat eigenlijk! 😁

Het is wel waar dat kikkers... Dat moet wel apart zijn!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

I Love Pet, ja, het belangrijkste is dat het goed met hem gaat. :)

Uiteindelijk is hij een paar minuten nadat Snoopy hem beet, gestorven. :/

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Geen paniek, het is niks!

Mijn hond heeft ook al weleens een muis opgegeten...

Voor haar niks bijzonders; ik vond het vooral heel zielig voor de muis!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Maak je geen zorgen, hij maakt het goed en dat is het belangrijkste ^^ en wat is er met de bosmuis gebeurd?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Haha, jullie stellen me gerust dan. :3

Ik denk dat-ie ermee wilde spelen, maar het ging er zo snel vandoor dat-ie waarschijnlijk beledigd was en 'm toen gebeten heeft. x)

In ieder geval hebben jullie gelijk, het gaat goed met hem en hij is nog steeds net zo... irritant. (a)

Persoonlijk heb ik liever dat-ie het bij veldmuisjes houdt in plaats van kikkers... :p

In ieder geval superbedankt. :) Ik moet echt ophouden met zo te stressen, vaak is er niks ernstigs aan de hand. ^^'

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Geen idee... ik was echt verbaasd... ik heb het hem nooit meer zien doen. Maar ja, ik sta er natuurlijk niet de hele tijd naast lol

Het is een echte jager op kleine beestjes, moet ik zeggen. Een echte vos lol

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Echt kikkers, vindt hij dat lekker? 😁

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Lol mijn hond vreet kikkers levend op en rijt muizen, ratten en andere kleine beestjes open... met hem gaat alles prima

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Die van mij schrokte ze een paar maanden geleden nog gewoon heel naar binnen (voordat ze op barf overstapte trouwens), en ze maakt het hartstikke goed :D

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb ze niet zelf gevangen, maar ze waren allemaal behoorlijk bang, en die van mij was echt het ergst van allemaal.

In hun eigen wereldje ging het wel, maar in de mensenwereld... was het één en al stress!

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 20

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!