Mijn hond duwt zijn voerbak weg en eet zijn brokjes niet

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond allemaal, ik heb een hondje van 6 maanden oud genaamd Bounty. Het is een Maltezer en het minste wat ik kan zeggen is dat hij echt een heel kieskeurige eter is..

Hij weigert pertinent om zijn brokjes te eten. Ik ben al twee keer van voer gewisseld; ik ben begonnen met Royal Canin en nu overgestapt op Natural Trainer. Maar hij weigert die ook echt absoluut te eten..

Hij wil ook niet uit zijn voerbak eten. Of het nu om zijn brokjes gaat of om iets anders. Elke keer als ik er iets in doe, duwt hij de bak met zijn kop weg alsof hij wil zeggen: "dat hoef ik niet". Maar als ik het hem uit de hand geef, eet hij ze soms wel..

Ik weet echt even niet meer wat ik moet doen. Hebben jullie tips voor me??

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Zoals ik je hierboven al schreef, moet je pup op vaste tijden eten krijgen. Laat hem dan met rust, weeg de maaltijden goed af en laat de voerbak niet langer dan 15 minuten staan.

Maak je geen zorgen om hem, hij laat zichzelf echt niet verhongeren.

Als je echt ziet dat zijn gewicht keldert, maak dan een afspraak bij de dierenarts. Maar er is geen reden voor; met 5,5 kg op deze leeftijd heeft hij niets te klagen 😁

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dus ik zou hem er maar 2 per dag moeten geven? Het gaat me echt aan het hart dat hij de hele dag niets eet... maar hij is super energiek en voor een bichon is hij best stevig (5,5 kg)!

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Op die leeftijd begin ik er al mee: 's ochtends een half beschuitje en daarna niks meer tot de avond

Je hond zou al zijn energie kwijt zijn aan de spijsvertering: hij heeft groot gelijk dat hij je maaltijden weigert, hij is verstandiger dan jij LOL

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Vanaf 6 maanden stop je met de 3 maaltijden per dag. Verdeel de dagelijkse portie nu over 2 maaltijden ('s ochtends & 's avonds).

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor je reactie.

Nou ja, ik houd me aan de aanbevolen hoeveelheden, maar hij eet gewoon niets. Hij zou eigenlijk 3 porties per dag moeten eten, maar hij krijgt er nauwelijks eentje binnen..

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Over het algemeen duwen honden hun voerbak weg om deze te verstoppen en er later bij terug te komen. Dat betekent dat ze op dat moment simpelweg geen honger hebben.

Houd je je aan de aanbevolen hoeveelheden?

Zorg ervoor dat je hond rustig kan eten, zonder dat er mensen om hem heen staan of er veel doorgang is.

Het is ook belangrijk dat de etenstijden vaststaan. Geef hem elke dag op hetzelfde tijdstip te eten. Haal de voerbak na 15 minuten weg (of hij nu leeg is of niet).

Wat de keuze voor de brokken betreft: kies voor graanvrij (zoals Carnilove, Orijen...).

Tot slot: geef de brokjes niet uit de hand. Je hond leert dan deze vervelende gewoonte aan en zal op een gegeven moment helemaal niet meer uit zijn bak willen eten.

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer