Is mijn Maltezer te groot?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, mijn Maltezer weegt 9 kilo en is 35 centimeter hoog. Is dit normaal? Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

15 antwoorden
Sorteren op:
  • Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Je moet ook even naar haar grootte kijken, maar dit lijkt me nogal problematisch voor een inschrijving in het bijregister.
    Vertaald Frans
    P
    Ptie30 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Ik heb een raszuiver Maltezer teefje van 16 maanden zonder stamboom die 7,5 kg weegt... Is dit een probleem voor een aankeuring voor het hulpstamboek? Alvast bedankt!
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb de foto's van je hond gezien en volgens mij is hij wel groot voor 10 maanden, maar als hij niet meer verder groeit valt hij normaal gesproken gewoon binnen de rasstandaard.

Vertaald Frans
    X-Bibichou-73
    X-bibichou-73 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Eh, ik weet niet zeker of dit wel een rasechte bichon is, want ze horen eigenlijk niet zwaarder te zijn dan 4 à 5 kg. 9 kg lijkt me echt enorm!! Of hij heeft echt flink overgewicht... dikke knuffel voor je bichon :)
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, ik weet niet wat ik laatst precies aan het opzoeken was, maar ik heb me blijkbaar vergist in wat ik schreef.

De Maltezer mag niet groter zijn dan 25/26 cm schofthoogte om aan de rasstandaard te voldoen. Tot zover de grootte.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, 11 kilo zeg! Als het een rashond is, is dat echt ongelofelijk. Je hebt natuurlijk vaker honden die groter zijn dan de standaard. Die van mij is er ook zo een. Hiervoor had ik Berner Sennen honden; moeder Malyce woog 60 kilo en dochter Ondine 57, en echt geen vet hoor, ECHT NIET!!! Ze waren ook gewoon goedgekeurd en hadden een zeer goede aanlegtest, zo zie je maar weer hihihi.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nee, die van mij, mijn Maltezer weegt 11 kg en is 40 cm hoog

Vertaald Frans
    Wolfman
    Wolfman Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

een hond zonder stamboekregistratie kan geen stamboom hebben

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

In een dierenwinkel!!!! Nou, daar heb je het al, ze is er echt ingeluisd. Je moet daar echt niet kopen, want dat zijn vaak puppy's uit de broodfok. Je vindt ze nog steeds in dierenwinkels omdat er nog steeds mensen zijn die het niet weten en ze gewoon kopen. Vertel het vooral verder aan iedereen om je heen die van plan is daarheen te gaan.

Je puppy is dus erg duur voor een hondje zonder papieren. Ik had Arco voor 850 euro, met stamboom en uit een hele goede bloedlijn.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 15

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!