Hoi allemaal,
Ik ben bij mijn hond overgestapt van vers vlees naar Nutrivet brokjes. Ik dacht dat hij zeker twee weken aan de diarree zou zijn, maar dat is niet gebeurd. Er was me aangeraden om een overstapfase te doen door vlees met wat brokjes te mengen, maar zijn ontlastingspatroon raakte helemaal ontregeld en ik merkte dat hij wat slomer werd, dus daar ben ik mee gestopt. Nadat ik wat informatie had opgezocht, zag ik dat de verteringstijd anders is en dat je geen overstapfase moet doen als je van vlees naar brokjes gaat. Ik geef hem nu dus alleen brokjes, 200g 's ochtends en 's avonds, maar hij heeft er totaal geen trek in (hij snuffelt eraan, eet een heel klein beetje en loopt weer weg). Ik moet hem echt alleen laten met zijn bak zodat hij ze opeet; dat werkt wel, maar hij eet ze pas na een lange tijd op en niet meteen. Maar goed, dat is het probleem niet, want ik denk dat dat wel normaal is omdat hij vlees gewend was en nu overstapt naar iets droogs. Mijn probleem is dat de consistentie van de ontlasting van mijn hond (naar mijn idee) heel goed is, maar de kleur vertelt me dat er iets niet klopt. Ik weet niet wat die kleur betekent, dus kunnen jullie me helpen? Het is echt pikzwart. Oh ja, en dat was ik bijna vergeten: het stinkt echt vreselijk en je ruikt het al van een enorme afstand, echt niet normaal. Alvast bedankt!