Hoi allemaal,
Okรฉ, ik maak me nu toch wel wat zorgen... Pin-Up werd op 30 december loops (dat is dus bijna 4 weken geleden). Tot nu toe verliep alles eigenlijk volgens het boekje: de eerste week bloederige afscheiding, de tweede week stopte dat en was haar vulva erg opgezwollen (de oestrus-fase, neem ik aan), en daarna werd haar vulva geleidelijk aan weer minder dik.
Maar nu merkte ik vanochtend tijdens het aaien dat ze witte afscheiding had ๐ Niet geel, niet groen of bruin, maar echt wit. Het ruikt ook niet raar. Haar vulva is helemaal niet opgezwollen. Ze plast ook niet overdreven veel. Ze likt er niet meer aan dan normaal en vooralsnog is ze echt superfit.
Ik weet dat er risico's zijn op een baarmoederontsteking (pyometra), maar ik dacht altijd dat dit pas veel later na de loopsheid optrad (en niet direct zodra het voorbij is) en ook eerder bij oudere honden (Pin-Up is pas 17 maanden).
Ik ga morgen mijn dierenarts bellen om het zeker te weten. Maar kunnen jullie me in de tussentijd vertellen of dit volgens jullie verdacht klinkt of niet?
Bedankt voor jullie reacties.