Witte afscheiding na de loopsheid...

Balista
Balista Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Okรฉ, ik maak me nu toch wel wat zorgen... Pin-Up werd op 30 december loops (dat is dus bijna 4 weken geleden). Tot nu toe verliep alles eigenlijk volgens het boekje: de eerste week bloederige afscheiding, de tweede week stopte dat en was haar vulva erg opgezwollen (de oestrus-fase, neem ik aan), en daarna werd haar vulva geleidelijk aan weer minder dik.

Maar nu merkte ik vanochtend tijdens het aaien dat ze witte afscheiding had ๐Ÿ˜Ÿ Niet geel, niet groen of bruin, maar echt wit. Het ruikt ook niet raar. Haar vulva is helemaal niet opgezwollen. Ze plast ook niet overdreven veel. Ze likt er niet meer aan dan normaal en vooralsnog is ze echt superfit.

Ik weet dat er risico's zijn op een baarmoederontsteking (pyometra), maar ik dacht altijd dat dit pas veel later na de loopsheid optrad (en niet direct zodra het voorbij is) en ook eerder bij oudere honden (Pin-Up is pas 17 maanden).

Ik ga morgen mijn dierenarts bellen om het zeker te weten. Maar kunnen jullie me in de tussentijd vertellen of dit volgens jullie verdacht klinkt of niet?

Bedankt voor jullie reacties.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

17 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Tosca had dit een maand of anderhalve maand na haar loopsheid, het was een baarmoederontsteking... ze kreeg het toen ze anderhalf jaar oud was en had geen symptomen behalve de uitvloeiing... direct naar de spoeddierenarts, een flinke kuur antibiotica en daarna op advies van de vaste dierenarts van Tosca direct gesteriliseerd na die 15 dagen antibiotica... goed in de gaten houden dat het niet terugkomt na de kuur.

Hoi, 

Helemaal geen symptomen? 

Ik ben bang dat mijn hond dit ook heeft, maar ze heeft verder nergens last van, ze is fit en speelt gewoon... Maar ik dacht wat uitvloeiing te zien, zonder geur... Ze was anderhalve maand geleden loops... 

Hoi,

Een consult bij de dierenarts kost je uiteindelijk minder dan wanneer de boel verergert omdat je te lang wacht, ook al lijkt het probleem nu nog mee te vallen. Maar dat kan alleen een dierenarts echt controleren.

Vertaald Frans
    C
    Clem130392 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Tosca had dit een maand of anderhalve maand na haar loopsheid, het was een baarmoederontsteking... ze kreeg het toen ze anderhalf was en had geen symptomen behalve de afscheiding... met spoed naar de dierenarts, een flinke kuur antibiotica en daarna, op advies van de vaste dierenarts van Tosca, direct een sterilisatie na de 15 dagen antibiotica... goed in de gaten houden dat het niet terugkomt na de kuur.

Hoi,

Helemaal geen symptomen?

Ik ben bang dat mijn hond er ook eentje heeft, maar ze heeft verder nergens last van, is fit en speelt gewoon... Maar ik dacht wat afscheiding te zien, zonder geur... Ze was anderhalve maand geleden loops...

Vertaald Frans
    H
    Hippocampenouveau2682 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, mijn hond heeft precies hetzelfde โ€ฆ ze is net klaar met haar loopsheid (ze is gedekt) en sinds twee dagen heeft ze witte afscheiding. Ze likt er niet aan, heeft geen koorts, eet goed en is in topvorm. We zijn net begonnen met de antibiotica. Ik hoop echt dat het geen baarmoederontsteking isโ€ฆ

Fijn.. gelukkig maar ๐Ÿ˜‰ wel goed blijven opletten als de antibioticakuur voorbij is..

Oh ja, maak je geen zorgen, ik blijf haar daar beneden meerdere keren per dag controleren, ook als de antibiotica op zijn ๐Ÿ˜…

Ik heb wel goede hoop, want de dierenarts bevestigde ook dat baarmoederontstekingen vaak pas een paar weken na de loopsheid optreden en niet direct erna... maar goed, niets is onmogelijk, we moeten alert blijven.

De afscheiding van Pin-Up leek niet op pus, maar op de witte afscheiding die wij dames soms ook hebben. Ik weet best dat honden normaal gesproken niet dit soort afscheiding hebben, maar het stelt me toch een beetje gerust (ik probeer mezelf waarschijnlijk gewoon gerust te stellen ๐Ÿ™).

Wordt vervolgd...

Vertaald Frans
    Balista
    Rapporteren

Mooi.. gelukkig maar ๐Ÿ˜‰ houd het alleen goed in de gaten als de antibioticakuur klaar is..

Oh ja, maak je geen zorgen, ik blijf haar onderkantje meerdere keren per dag checken, zelfs als de antibiotica op zijn ๐Ÿ˜…

Ik heb er toch wel goede hoop op, want de dierenarts bevestigde ook dat baarmoederontsteking vaak pas een paar weken na de loopsheid de kop opsteekt en niet direct erna... maar goed, niets is onmogelijk, we moeten alert blijven.

De afscheiding van Pin-Up leek niet op pus, maar op de witte vloed die wij als vrouwen soms kunnen hebben. Ik weet wel dat honden dat soort afscheiding normaal niet hebben, maar het stelt me toch een beetje gerust (ik probeer mezelf waarschijnlijk gewoon gerust te stellen op de manier die ik kan ๐Ÿ™).

Wordt vervolgd...

Vertaald Frans
    Tosca17
    Tosca17 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Cool.. fijn zo ๐Ÿ˜‰ gewoon goed in de gaten blijven houden aan het einde van de antibioticakuur..

Vertaald Frans
    Balista
    Rapporteren

Hoi allemaal,

Op dit moment is er geen afscheiding meer te zien. Pin-Up likt niet meer, rijdt geen 'sleetje' meer over de grond en ze is nog steeds hartstikke fit. Ik wil nog niet te vroeg juichen, maar ik denk dat we de goede kant op gaan ๐Ÿ™‚

Het voordeel met die vreetzak van mij is dat de antibiotica geven super makkelijk gaat. Geen trucjes nodig, ze slikt de pil direct gulzig door ๐Ÿ˜…

Vertaald Frans
    Tosca17
    Rapporteren

Bij ons zag het er (sorry voor de beschrijving) uit als een klein druppeltje pus op haar vulva, het was een beetje dik.

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wordt vervolgd dus

Sterkte, ik duim voor je๐Ÿ‘Œ

Vertaald Frans
    Tosca17
    Rapporteren

Tosca had dit een maand of anderhalve maand na haar loopsheid, het was een baarmoederontsteking... ze kreeg het toen ze anderhalf was en had geen symptomen behalve de afscheiding... met spoed naar de dierenarts, een flinke kuur antibiotica en daarna op advies van Tosca's eigen dierenarts meteen een sterilisatie na de 15 dagen antibiotica... goed in de gaten houden dat het niet terugkomt na de kuur

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 17

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!