SPOED! Hond schraapt keel heel hard en geeft nauwelijks over

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, sinds vanochtend 6 uur is mijn labrador-kruising van 3 jaar oud heel hard zijn keel aan het schrapen alsof er iets in zijn keel zit, maar hij geeft niet echt over.

Hij heeft een keer rattengif gegeten en toen is het gelukt met olijfolie. Ik heb dat nu weer geprobeerd, maar tijdens het wandelen gaf hij flink over (zijn brokken kwamen eruit) en sindsdien spuugt hij alleen nog maar kleine beetjes wit schuim (echt vies).

Hij eet en drinkt niet meer.

Het grootste probleem is dat ik de financiële middelen niet heb om de dierenarts te betalen, ik zit echt in een rotpositie.

Er is mij verteld dat de Dierenbescherming kan helpen met de betaling, maar ik heb meer nodig dan alleen een beetje hulp, we hebben echt helemaal geen geld...

Kan iemand me alsjeblieft helpen?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Hoi,

ik ben geen expert, maar heb je je hond onlangs nog ontwormd? Van wormen kunnen ze namelijk gaan hoesten (die larven gaan overal zitten!). Het is niet zo duur en zo kun je alvast één oorzaak uitsluiten voordat je naar de dierenarts gaat... Hoe gaat het inmiddels met hem?? Heeft hij alweer wat gegeten?

Vertaald Frans
    Jador
    Jador Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Helaas ontkom je niet aan een bezoekje aan de dierenarts. Hij kan een longontsteking hebben of er zit misschien iets vast achter in zijn keel of spijsverteringskanaal (zoals een splinter van een botje of hout). Alleen de arts kan echt zien wat er aan de hand is. Tja, een hond betekent nu eenmaal verantwoordelijkheid, zorgen en kosten... Daar moet je je bewust van zijn en op voorbereid zijn als je er eentje neemt. Probeer met spoed een kliniek te vinden en houd alvast bewijzen van je inkomen en vaste lasten bij de hand voor het geval je je financiële situatie moet bewijzen...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Moet ik hem weer laten overgeven, ook al heb ik dat al twee keer gedaan?

Hij heeft brokjes gegeten zonder over te geven, maar hij doet nog steeds zo vreemd, alsof hij heel hard moet hoesten...

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Goedenavond,

Ik begrijp hoe naar deze situatie voor je is.

Het allerbelangrijkste is dat hij genoeg vocht binnenkrijgt en, als het even kan, ook wat voeding.

Probeer met een grote spuit water in zijn bek te krijgen als dat nodig is, of gebruik een glas water als dat lukt. Maak voor het eten een papje door wat hondenvoer uit blik te mengen met water en geef hem dit op wat voor manier dan ook. Probeer het voer eerst voor in zijn bek te leggen, niet te diep; hij zou het dan zelf moeten doorslikken. Als dat niet werkt, stop het dan direct achter in zijn bek.

Zodra hij wat gegeten en gedronken heeft, kan je hond zijn krachten behouden. Dat helpt hem ook om te blijven overgeven als dat nodig is. Door te braken kan hij de oorzaak van de ellende kwijtraken, wat natuurlijk het beste zou zijn.

Helaas, als hij over 48 uur nog steeds overgeeft, moet je hem echt direct naar de dierenarts brengen en geen dag langer wachten.

Houd er ook rekening mee dat een hond zich tijdens het overgeven makkelijk kan verslikken, wat fataal kan zijn.

Je zit in een lastige situatie. Ik hoop dat je hond er door het hydrateren en dwangvoeren weer bovenop komt. Mocht dat niet zo zijn, wacht dan niet en raadpleeg meteen een arts.

Veel beterschap voor je hond gewenst,

Joachim

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer