's Nachts wakker blijven voor je puppy? Ja, maar ik trek het echt niet meer help??

Jeuveuetreautop
Jeuveuetreautop Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, goedenavond 😲

Ik zit echt even met mijn handen in het haar 😯

Kijk... ik heb sinds 10 dagen mijn kleine meid in huis... oké... en dit is de situatie:

Ik heb een huis met een fijne tuin...

Ik werk op dit moment thuis, zoals zovelen 😝

Ideaal als je een pup hebt van 2 maanden en 2 weken die nu al 6,5 kg weegt :-)

Dus... ik wilde het zindelijk maken meteen goed aanpakken, want mijn huis is nogal... spik en span 😯 kortom... nu had ik gelezen dat je 's nachts bij de pup kunt blijven en elke twee uur kunt opstaan om het haar sneller te leren... maar dit ritme is echt niet vol te houden... ik ben de hele tijd doodmoe... en ik heb het gevoel dat het 's nachts... mmm m.. niks uithaalt... de opvoeding gaat niet echt sneller (???)... ik zeg de hele tijd hetzelfde woordje = PLASSEN en ga ook altijd naar dezelfde plek als we naar buiten gaan!! Dat staat los van de wandelingen overdag (ik ga nu 15 minuten wandelen max voor een pup van 2 maanden?? Klopt dat?)...

Kortom... nu vergeet ik 's nachts soms wakker te worden (ik heb de wekker uitgezet) en bam, dan vind ik weer een drolletje :'( .. en een plasje.. ik maak het dan gewoon schoon (zonder dat ze het ziet), maar het is vermoeiend... als ik niet bij haar blijf, blijft ze het doen :'( en ik trek het nu echt even niet meer.. en soms overdag ook als ik in mijn werkkamer zit... poef, ik kijk even niet en hup, een plasje!! (Overdag bijna nooit drolletjes, ik heb het gevoel dat ze begint te communiceren... maar goed;.)

Nu weet ik het niet meer als ik ook nog een beetje wil slapen... is het de moeite waard om hiermee door te gaan?? Leert de pup het zo echt sneller??? Hoe maak je een hond zindelijk?? Mijn grootste angst is dat ze nooit zindelijk wordt en dat ik altijd moet blijven opletten :'( terwijl de hond van mijn moeder altijd zindelijk is geweest :'( ... ik ben het even kwijt... help help, als jullie advies of ervaringen hebben om te delen... want dit is echt zwaar... ik geef een beloninkje (iets kleins) bij elk plasje of hoopje... daar wordt ze toch niet ziek van hè??? Groetjes... bedankt, ik ga proberen te pitten zzzz

😔👋💨

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

23 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Een hond hebben betekent ook leren loslaten. Aan jou de keus: of je slaapt goed maar moet een tijdje vaker poetsen, of je slaapt een tijdje slecht maar houdt het huis schoon ;)

In beide gevallen is het maar tijdelijk.

Vertaald Frans
    Lewina
    Lewina Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond! Je hoeft echt niet wakker te blijven hoor. Sommigen doen het wel, anderen niet, maar ik weet niet zeker of het de boel echt versnelt.

Eén ding is zeker: je zult nog wel een tijdje bezig zijn met opruimen. Volgens mij zijn puppy's "over het algemeen" pas tussen de 4 en 6 maanden zindelijk. Daarvoor hebben ze het simpelweg nog niet onder controle, daar kunnen ze niets aan doen.

En die snoepjes voor elke plas of poep buiten? Daar wordt ze echt niet ziek van, geen zorgen (tenzij ze natuurlijk elke minuut haar behoefte doet XD)

Vertaald Frans
  • 23 reacties van 23

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!