's Nachts wakker blijven voor je puppy? Ja, maar ik trek het echt niet meer help??

Jeuveuetreautop
Jeuveuetreautop Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, goedenavond 😲

Ik zit echt even met mijn handen in het haar 😯

Kijk... ik heb sinds 10 dagen mijn kleine meid in huis... oké... en dit is de situatie:

Ik heb een huis met een fijne tuin...

Ik werk op dit moment thuis, zoals zovelen 😝

Ideaal als je een pup hebt van 2 maanden en 2 weken die nu al 6,5 kg weegt :-)

Dus... ik wilde het zindelijk maken meteen goed aanpakken, want mijn huis is nogal... spik en span 😯 kortom... nu had ik gelezen dat je 's nachts bij de pup kunt blijven en elke twee uur kunt opstaan om het haar sneller te leren... maar dit ritme is echt niet vol te houden... ik ben de hele tijd doodmoe... en ik heb het gevoel dat het 's nachts... mmm m.. niks uithaalt... de opvoeding gaat niet echt sneller (???)... ik zeg de hele tijd hetzelfde woordje = PLASSEN en ga ook altijd naar dezelfde plek als we naar buiten gaan!! Dat staat los van de wandelingen overdag (ik ga nu 15 minuten wandelen max voor een pup van 2 maanden?? Klopt dat?)...

Kortom... nu vergeet ik 's nachts soms wakker te worden (ik heb de wekker uitgezet) en bam, dan vind ik weer een drolletje :'( .. en een plasje.. ik maak het dan gewoon schoon (zonder dat ze het ziet), maar het is vermoeiend... als ik niet bij haar blijf, blijft ze het doen :'( en ik trek het nu echt even niet meer.. en soms overdag ook als ik in mijn werkkamer zit... poef, ik kijk even niet en hup, een plasje!! (Overdag bijna nooit drolletjes, ik heb het gevoel dat ze begint te communiceren... maar goed;.)

Nu weet ik het niet meer als ik ook nog een beetje wil slapen... is het de moeite waard om hiermee door te gaan?? Leert de pup het zo echt sneller??? Hoe maak je een hond zindelijk?? Mijn grootste angst is dat ze nooit zindelijk wordt en dat ik altijd moet blijven opletten :'( terwijl de hond van mijn moeder altijd zindelijk is geweest :'( ... ik ben het even kwijt... help help, als jullie advies of ervaringen hebben om te delen... want dit is echt zwaar... ik geef een beloninkje (iets kleins) bij elk plasje of hoopje... daar wordt ze toch niet ziek van hè??? Groetjes... bedankt, ik ga proberen te pitten zzzz

😔👋💨

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

23 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • M
    Mel1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Net als Marine slaapt mijn hond in mijn slaapkamer en als hij naar buiten moet, maakt hij me wakker. Dat is makkelijk, want ik heb een deur die direct naar buiten gaat.

Maar ik heb een puppy echt nooit om de twee uur uitgelaten, of dat nu overdag of 's nachts was.

Volgens mij is het belangrijkste dat je de pup laat begrijpen dat plassen buiten moet. Zodra hij dat concept eenmaal doorheeft, gaat hij vanzelf wel aangeven dat hij naar buiten wil als hij moet. In het begin moet je er alleen wel heel snel bij zijn en kan de vraag heel subtiel zijn. Dat komt vanzelf met de tijd.

Maar maak je geen zorgen, je pup is nog erg jong, hij wordt uiteindelijk echt wel zindelijk net als alle andere honden. Geen reden om je druk te maken.

Vertaald Frans
    M
    Marine22 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb zelf een maand lang één keer per nacht opgestaan. Ik sliep in dezelfde kamer en ze maakte me wakker als het nodig was, maar ik heb nooit een wekker gezet om een uitlaatbeurt te forceren.

Wat ook erg heeft geholpen, is om haar goed te leren kennen en de signalen te herkennen wanneer ze moet plassen of poepen (snuffelen, rondjes draaien...) om haar dan direct mee naar buiten te nemen.

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik sluit me volledig aan bij wat er tegen je is gezegd

Het is een puppy, hij zal echt niet meteen zindelijk zijn, verre van dat

Sterkte en geduld, en ga lekker slapen🙂

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hetzelfde hier, ik heb al die tijd heerlijk doorgeslapen zonder me druk te maken over de plasjes die we 's ochtends konden vinden.

Ze is inmiddels zindelijk; zelfs als we binnen zitten, weigert ze het binnen te doen, behalve als ze ziek is. En als ze ziek is, zeggen we er niks van en doen we net of we niks hebben gezien.

Als een pup het nog niet kan ophouden, kun je zo vaak opstaan als je wilt, maar dan krijgt hij sowieso ongelukjes. Hij kán het simpelweg nog niet ophouden, dat is fysiologisch zo bepaald.

Ik betwijfel of het de zindelijkheidstraining vertraagt als je hem de tijd geeft. Maak je er niet te druk om. Als je zorgt voor kwalitatieve wandelingen en hem op strategische momenten mee naar buiten neemt, zal hij prima begrijpen dat buiten doen veel fijner is.

Vertaald Frans
    B
    Bangdji Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb altijd gewoon m'n nachten kunnen doorslapen; ik stond alleen wat eerder op met de honden die ik als pup of onzindelijke jonge honden in huis kreeg.

Inmiddels zijn ze allemaal zindelijk. Bij de één ging dat wat sneller dan bij de ander.

Ik verbaas me vooral over de leeftijd van je pup en hoe lang hij al bij je is.

Je moet hem wel heel erg jong hebben gekregen.... !

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Zindelijkheidstraining kan echt een tijdje duren. Dat hangt niet alleen af van hoe snel je puppy leert, maar vooral van de ontwikkeling van de kringspieren, die pas rond de 6 maanden helemaal volgroeid zijn. Tot die tijd is het dus helemaal niet vreemd als er nog wel eens een ongelukje in huis gebeurt...

Over het algemeen is een puppy 's nachts wel sneller zindelijk. Tweeënhalve maand is nog erg jong, maar je zult over een paar weken vast wel verbetering zien, zeker als je er 's nachts met haar uitgaat. Misschien is 2 tot 3 keer per nacht naar buiten gaan al voldoende in plaats van om de 2 uur. Daarna kun je dit afbouwen naar 1 keer per nacht, om uiteindelijk over te gaan op alleen een late wandeling 's avonds en een vroege ronde in de ochtend.

Vergeet inderdaad niet om haar uitbundig te belonen telkens als ze buiten haar behoefte doet en ge her lekkere snoepjes te geven. Dat motiveert haar om het zo te blijven doen. De ongelukjes binnen kun je het beste gewoon negeren.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Fijne dag nog,

Mathilde

Vertaald Frans
    Flip-Cockwood
    Flip-cockwood Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ah super, bedankt! Dus je bent nooit 's nachts opgebleven voor de pup en ze is vanzelf zindelijk geworden? Ik vind het niet erg om op te ruimen, maar ik wil wel zeker weten dat ze zindelijk wordt :-/ ik maak me misschien wat te druk ja... dus rond de 5 maanden lijkt jou oké?? bedankt.. als anderen nog tips oof ervaringen hebben?? bedankt..

Goedenavond,

Ik heb elke nacht gewoon doorgeslapen en al mijn honden waren tussen de 3 en 5 maanden zindelijk. Pak haar gewoon op en zet haar buiten als ze overdag in huis plast, dan gaat ze vanzelf begrijpen dat het buiten moet.

Succes verder!

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Puppies die maar niet zindelijk worden, zijn vaak de pups van baasjes die zich te veel fixeerden op de plasjes en poepjes.

Beloon het plassen buiten, doe alsof je de ongelukjes binnen niet ziet (ook al gebeurt het recht voor je neus: hij is nog veel te jong om zijn eigen lichaam te kunnen beheersen, dus het zou niet eerlijk zijn om hem dat te verwijten)... en wacht gewoon rustig af tot de natuur zijn werk doet en zijn lichaam er klaar voor is. Dat is eigenlijk alles wat je hoeft te doen.

(Mensen die eisen dat hun huis altijd brandschoon is, kunnen volgens mij maar beter geen dieren, kinderen of wat dan ook voor levends in huis nemen 👎

Vertaald Frans
    Lewina
    Lewina Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bij mij is het ook zo dat ik 80% van de tijd de nacht niet doorkom zonder naar de wc te gaan. Ik sta dus sowieso één keer op, en als dat gebeurde maakte ik daar meteen gebruik van om mijn puppy even buiten te laten. Maar ik deed dat niet om de twee uur, en ook niet elke nacht.

Het komt wel goed met de zindelijkheid, je moet gewoon geduld hebben. Een puppy wordt niet uit zichzelf zindelijk, maar je bent er overdag blijkbaar al goed mee bezig, dus dat gaat zeker lukken ^^

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat hoe groter de hond uiteindelijk wordt, hoe langer het duurt voordat hij zindelijk is omdat hij langzamer groeit. Ik weet alleen niet meer waar ik dat vandaan heb, dus ik weet niet helemaal zeker of het klopt ^^

Vertaald Frans
    Jeuveuetreautop
    Jeuveuetreautop Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ah super, bedankt!

Dus je bent nooit bij de pup gebleven en ze is vanzelf zindelijk geworden? Ik vind het niet erg om schoon te maken, maar ik wil wel zeker weten dat ze zindelijk wordt :-/ Ik maak me misschien inderdaad wat te veel zorgen, ja... Dus rond de 5 maanden lijkt jou oké?? Bedankt.. Als anderen nog tips of ervaringen hebben?? Bedankt..

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 23

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!