's Nachts wakker blijven voor je puppy? Ja, maar ik trek het echt niet meer help??

Jeuveuetreautop
Jeuveuetreautop Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, goedenavond 😲

Ik zit echt even met mijn handen in het haar 😯

Kijk... ik heb sinds 10 dagen mijn kleine meid in huis... oké... en dit is de situatie:

Ik heb een huis met een fijne tuin...

Ik werk op dit moment thuis, zoals zovelen 😝

Ideaal als je een pup hebt van 2 maanden en 2 weken die nu al 6,5 kg weegt :-)

Dus... ik wilde het zindelijk maken meteen goed aanpakken, want mijn huis is nogal... spik en span 😯 kortom... nu had ik gelezen dat je 's nachts bij de pup kunt blijven en elke twee uur kunt opstaan om het haar sneller te leren... maar dit ritme is echt niet vol te houden... ik ben de hele tijd doodmoe... en ik heb het gevoel dat het 's nachts... mmm m.. niks uithaalt... de opvoeding gaat niet echt sneller (???)... ik zeg de hele tijd hetzelfde woordje = PLASSEN en ga ook altijd naar dezelfde plek als we naar buiten gaan!! Dat staat los van de wandelingen overdag (ik ga nu 15 minuten wandelen max voor een pup van 2 maanden?? Klopt dat?)...

Kortom... nu vergeet ik 's nachts soms wakker te worden (ik heb de wekker uitgezet) en bam, dan vind ik weer een drolletje :'( .. en een plasje.. ik maak het dan gewoon schoon (zonder dat ze het ziet), maar het is vermoeiend... als ik niet bij haar blijf, blijft ze het doen :'( en ik trek het nu echt even niet meer.. en soms overdag ook als ik in mijn werkkamer zit... poef, ik kijk even niet en hup, een plasje!! (Overdag bijna nooit drolletjes, ik heb het gevoel dat ze begint te communiceren... maar goed;.)

Nu weet ik het niet meer als ik ook nog een beetje wil slapen... is het de moeite waard om hiermee door te gaan?? Leert de pup het zo echt sneller??? Hoe maak je een hond zindelijk?? Mijn grootste angst is dat ze nooit zindelijk wordt en dat ik altijd moet blijven opletten :'( terwijl de hond van mijn moeder altijd zindelijk is geweest :'( ... ik ben het even kwijt... help help, als jullie advies of ervaringen hebben om te delen... want dit is echt zwaar... ik geef een beloninkje (iets kleins) bij elk plasje of hoopje... daar wordt ze toch niet ziek van hè??? Groetjes... bedankt, ik ga proberen te pitten zzzz

😔👋💨

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

23 antwoorden
Sorteren op:
  • Yuna La Ficelle
    Yuna la ficelle Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Zonder gekheid, ik denk dat je puppy gewoon nog veel te jong is. Hem proberen zindelijk te maken met 2,5 maand is net zo zinloos als dat proberen bij een baby in de luiers.

Als ik in jouw schoenen stond, zou ik lekker gaan slapen en wachten tot hij een wat geschiktere leeftijd heeft.

Dat komt (bijna) helemaal vanzelf met de tijd en de dagelijkse routine. Ik bedoel maar dat de mensen in mijn omgeving nooit echt iets bijzonders hebben gedaan om hun hond zindelijk te krijgen (sommigen denken dat ze daar zelf een grote rol in hebben gespeeld, maar eigenlijk is het vooral een kwestie van tijd en het feit dat de hond groter is geworden 😂)

Vertaald Frans
    Premtalika
    Premtalika Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Een hond hebben als je een controlfreak bent is... echt een omschakeling!

Elke twee uur wakker worden om je puppy zijn behoefte te laten doen, zorgt er echt niet voor dat hij sneller zindelijk wordt! Slaap gewoon lekker door. Pas als hij met zes maanden nog niet zindelijk is, is het tijd om je zorgen te maken. Tot die tijd moet je eerder je eigen verwachtingen bijstellen dan die van je hond.

Vertaald Frans
    Erxoilt
    Erxoilt Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, je huisdier is echt prachtig!

Ik raad je deze site aan om er goed voor te zorgen!

https://caniine.fr

Fijne avond

Vertaald Frans
    Jeuveuetreautop
    Rapporteren

Ik zal het je even uitleggen. De gesprekken op de site van Wamiz worden door veel mensen gelezen. Het komt vaak voor dat we wat algemene waarheden noemen om bepaalde feiten te benadrukken, los van de specifieke situatie van degene die een bericht plaatst. Maar goed, het komt zelden voor dat een nieuw lid zo uit zijn vel springt na het lezen van een algemene opmerking zoals die tussen haakjes in mijn bericht... Nou ja, ik heb er in ieder geval goed om kunnen lachen.

Bla bla bla, de waarheid doet zeker pijn? En ik heb 9 duimpjes gekregen en jij maar 6, zo is het maar net! Het kan me niet schelen, ik laat me niet als een debiel neerzetten onder het mom van... Je moet uitkijken als je generaliseert of alles op één hoop gooit... Degene die hier als eerste werd aangevallen ben ik, en wel door jou... Lees je reactie nog maar eens terug en verplaats je eens in de ontvanger, iemand die bijvoorbeeld geen kinderen kan krijgen en die alleen maar positief in het leven probeert te staan door advies te vragen om de allerbeste te zijn voor haar kleintje! Echt bizar... makkelijk om de rollen zo om te draaien. Ik ga hier weg, punt uit... Bedankt aan alle anderen... zonder jullie zou ik echt weer helemaal alleen zijn... door dit forum voelde ik me tenminste 1% minder eenzaam in mijn leven.

Vertaald Frans
    Gabyn
    Gabyn Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat je doet is prima, ga zo door, maar besef wel dat je nog een paar maanden geduld moet hebben. Je puppy is een baby van 2,5 maand oud en hij heeft zijn sluitspieren nog niet onder controle. Verwacht niet van hem dat hij het al kan ophouden, want het is niet zijn schuld; je hebt gewoon een baby zonder luier in huis. Blijf je pup dus mee naar buiten nemen voor een plasrondje van bijv. 15 min. 's ochtends meteen als je wakker wordt (ook al is er binnen een ongelukje gebeurd). Ga dan 2-3 uur na het eten voor een goede wandeling van bijv. 30 min., 4 uur later weer een plasrondje van 15 min., een wandeling van 30 min. in de middag voor het eten, nog een wandeling van 30 min. 2 uur na het avondeten, en een laatste plasrondje zo laat mogelijk rond 22:00-23:00 uur. En slaap 's nachts gewoon, je hoeft je niet druk te maken. Er zal 's nachts heus nog wel eens een plasje of poepje liggen, dat is niet zijn schuld. Als je wilt voorkomen dat je er 's nachts in stapt, kun je zijn ruimte beperken door de pup in een puppyren te zetten met zijn mandje. Zo leert hij in een kleinere ruimte te slapen en zal hij zijn behoefte eventueel in een hoekje doen. Mijn hond was met 7 maanden "zindelijk", maar dat betekent niet dat ze het 10 uur kon ophouden hoor. Met 7 maanden lieten we haar om 06:30 uur uit, de hondenoppas kwam rond 13:00 uur, dan gingen we weer rond 18:30 uur voor het eten, en dan om 22:00 uur. Pas rond een jaar kon ze het tot 09:00 uur 's ochtends volhouden, maar er waren nog steeds af en toe ongelukjes, zoals bij iedereen, afhankelijk van wat ze gegeten of gedronken had, stress etc. Dus geduld, ga er maar vanuit dat je nog zeker 4 maanden te gaan hebt. Ik heb het ook meegemaakt en het is waar dat een pup zindelijk maken in de winter niet meevalt!

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Lol, tja, dan stinkt het bij ons maar omdat we hebben geaccepteerd dat een puppy het fysiek gewoon nog niet kan ophouden en dat binnen blijven dan nou eenmaal plasjes betekent.

Schoonmaakmiddelen bestaan blijkbaar niet, dat is algemeen bekend.

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik zal het je even uitleggen. De gesprekken op de site van Wamiz worden door veel mensen gelezen.

Het gebeurt wel vaker dat we wat algemene waarheden benoemen om even aan de basisdingen te herinneren, los van de specifieke situatie van degene die een bericht plaatst.

Dat gezegd hebbende, het komt toch wel zelden voor dat een nieuw lid zo uit zijn dak gaat na het lezen van een algemene opmerking zoals die van mij tussen haakjes...

Nou ja, ik heb er in ieder geval goed om kunnen lachen.

Vertaald Frans
    Lewina
    Lewina Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Euh, jeveuetreautop, ook al was de opmerking van Docline niet echt aardig, dat is nog geen reden om agressief te doen of te gaan schelden.

Bovendien snap ik niet wat dat 'kind is koning'-verhaal hier eigenlijk mee te maken heeft.

Vertaald Frans
    Jeuveuetreautop
    Rapporteren

Puppy's die niet zindelijk worden, zijn vaak de honden van wie de baasjes te veel gefocust waren op de plasjes en de poepjes. Beloon de plasjes buiten, doe alsof je de plasjes binnen niet hebt gezien (zelfs al is het vlak voor je neus: hij is nog veel te jong om zijn lichaam onder controle te hebben, het zou onfair zijn om hem dat te verwijten)... en gewoon rustig wachten tot de natuur zijn werk doet en zijn lichaam er klaar voor is, dat is alles wat je hoeft te doen. (Mensen die eisen dat hun huis altijd spik en span is, kunnen volgens mij maar beter geen huisdieren, kinderen of wat dan ook voor levends om zich heen hebben 👎)

Mmmm.. maar wat is dit voor een oordeel? 'Mensen die...' wat heeft dat hier in godsnaam mee te maken? Ik heb nooit gezegd dat ik een poetsfreak ben en al helemaal niet dat ik het zat ben om er even een doekje overheen te halen... ik heb alleen geen zin dat mijn huis naar de stront stinkt of dat de boel wordt gesloopt onder het mom van een huisdier hebben!! Meestal stinkt het bij die mensen met hun 'moraaltjes'... zowel binnen als buiten... het stinkt gewoon, punt uit. Net als die debiele opmerking van je... lees de vraag nog eens of ga lekker een wafel eten tussen de drollen van die hond van je, VERWEND ENIG KIND 😈

Vertaald Frans
    Rinrin
    Rinrin Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik heb een flinke pup van 7 maanden. De zindelijkheidstraining zit erop voor Cortex (althans voor nu, we zullen zien of er nog een terugval komt). Hij was al met 3 maanden en 2 dagen zindelijk; ik heb bijna nooit iets hoeven opruimen (hooguit 3 of 4 keer). Hij kwam in het mooie seizoen bij ons, dus de deur stond constant open, zelfs 's nachts. Ik hoorde hem 's nachts wel opstaan omdat mijn slaapkamer aan de tuin grenst, maar dat was echt niet om de twee uur hoor, ik zou zeggen hooguit 2 of 3 keer per nacht. Nu de deur dicht is, is hij nog steeds keurig zindelijk. Hij gaat voor de schuifpui zitten wachten en als ik het niet direct doorheb, begint hij een beetje te piepen.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 23

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!