RAMP! Obélixe (4 maanden) heeft de gigantische zak brokken gevonden
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
@dundeemaya, wie was Hulk?
Bij reuzenrassen is dit echt iets om serieus rekening mee te houden. Hulk is al op 5-jarige leeftijd overleden aan een maagkanteling, terwijl hij niks bijzonders had gedaan (niet gerend of gespeeld). Voor Olaf hebben we vanaf het begin duidelijke regels: eten betekent daarna minstens 2 uur slapen. Om te voorkomen dat zijn hele dag hiermee gevuld is, krijgt hij alleen 's avonds te eten en dan hup, meteen strikte rust (al heb ik ook gelezen dat het verdelen van de maaltijden het risico juist beperkt).
Bij andere honden moet je er ook wel bij stilstaan, maar iets minder extreem. Je geeft bijvoorbeeld geen volle bak voer vlak voordat je gaat canicrossen.
Zeker na een grote maaltijd met droogvoer zoals brokken (wat natuurlijk uitzet in de maag), is het verstandiger om je hond even rust te gunnen, omdat die maag dan echt propvol zit.
Scherp opgemerkt kelinda 😂
Zeg, even uit nieuwsgierigheid, komt een maagkanteling eigenlijk vaak voor?
Dat is een serieuze vraag hoor...
Obelixe doet zijn naam zeker eer aan, ik hoop dat hij het goed verteert en er geen last van krijgt. Sterkte!
Hoi
Ja, vanavond en morgenochtend even vasten
Als ze echt te veel heeft gegeten kan ze gaan overgeven, dus houd het goed in de gaten want als de echte Labrador die ze is, eet ze alles in een paar happen zo weer op 😄
De kenners weten het vast nog beter, maar volgens mij hoef je je geen zorgen te maken; ze komt er waarschijnlijk gewoon vanaf met een flinke indigestie!
Het zijn tenslotte gewoon haar eigen brokken, haar eigen voer.
Als ze zich morgen goed voelt, is alles in orde. Zo niet, dan 24 uur even laten vasten om die reuzemaaltijd te verteren! 🤣😁
16 reacties van 16
- Snel herstel van genegenheid binnen 24 uur. Tel. +229 50 85 06 44
- Terugkeer van je geliefde binnen 24u gratis. Tel +229 50 85 06 44