RAMP! Obélixe (4 maanden) heeft de gigantische zak brokken gevonden

Jeuveuetreautop
Jeuveuetreautop Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

hoi allemaal!!!!

help

obélixe

4 maanden

heeft de deur van de schuur waar haar brokken verstopt stonden gevonden... of nou ja, eigenlijk opengebroken!!! gigantische zak!!

het is haar gelukt om op de stapel houtblokken te klimmen

heeft de zak laten vallen

heeft de zak opengemaakt

en ..

ze heeft wie weet hoeveel brokken gegeten, maar toen ik aankwam keek ze heel schuldig... kortom

wat moet ik doen?

moet ik haar op dieet zetten? geef ik haar morgen niets meer te eten???

ze heeft nog niet gepoept!! ik hoop dat het goed komt

pffff

stress

bedankt!!! voor alles!!!

HELP OBELIX

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

16 antwoorden
Sorteren op:
  • Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

🙂 Pas op dat je het weer rustig opbouwt na haar dieet en het spelen; ze heeft nu vast de neiging om sneller te gaan eten... En ja, als het kan, net als Tania al vroeg, een foto van die lekkerbek ^^

Nog een fijne zondag!

Vertaald Frans
    Jeuveuetreautop
    Jeuveuetreautop Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

HOI!! Bedankt voor al jullie reacties!! Je leert hier altijd een hoop! OBELIXE doet haar naam echt eer aan ja, en het is nog een vrouwtje ook!! Wat naar om te horen over HULK... OBELIXE had dus een enorme berg drollen gedraaid en ik heb jullie advies opgevolgd met een dieet!! En dat werkte echt top!! Bedankt voor alles! Je voelt je hier echt minder alleen met jullie hulp!

Vertaald Frans
    Doudou229
    Rapporteren

Hoi Léa

Provéto Junior Advies

Adviseer je voor een puppy van 4 maanden echt een vastenperiode van 24 tot 48 uur?

Het is een Labrador-pup die volop in de groei is, dus ik maak me daar wel een beetje zorgen over...

Een puppy 24 tot 48 uur lang alleen maar water geven 😔

Groetjes,

Christelle

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Goedenavond,

In het ideale geval (mocht dit ooit nog eens gebeuren) moet je proberen de hond te laten braken (bij de dierenarts) als je er direct bij bent, nog voordat de brokken zijn verteerd. Zo kun je maagklachten voorkomen.

In jouw geval moet je 24 tot 48 uur lang elke vorm van beweging vermijden, totdat alles rustig is verteerd. Je moet hem ook minstens 24 uur lang geen voer geven. Gedurende deze periode van 24 tot 48 uur kun je last krijgen van braken, diarree en winderigheid.

Let op: als je ook maar een beetje twijfelt over de ernst van de toestand van je hond, aarzel dan niet om contact op te nemen met je dierenarts. Dat is de enige die eventuele complicaties kan verhelpen. Ik raad je ook aan om contact op te nemen als de toestand van je hond na 48 uur niet verbetert.

Veel succes voor jou en je hond,

Léa - Student diergeneeskunde, projectmedewerker voor de Junior-Enterprise ProVéto Junior Conseil.

Vertaald Frans
    Yuna La Ficelle
    Yuna la ficelle Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

En?

Gaat alles goed vandaag?

Misschien moet je haar Walhalla noemen, dan zou ze wat meer op haar lijn letten...

Vertaald Frans
    C
    Celine75 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Een maagtorsie is niet het grootste risico gezien zijn jonge leeftijd. Dat komt vooral voor bij volwassen honden van grote rassen. Internet staat vol met informatie hierover, je kunt het zelf even opzoeken.

Ik zou zeggen: als de hond vannacht moet overgeven, straf hem dan niet. Maar laat hem zijn braaksel niet weer opeten. Morgenochtend gewoon een rustig wandelingetje aan de riem. Zet 30 gram brokjes neer en kijk even aan wat er gebeurt.

Geen grootmoeders middeltjes, gewoon onbeperkt water aanbieden en checken of hij een normale hoeveelheid drinkt.

En natuurlijk... die doos van Pandora voortaan goed achter slot en grendel zetten ;-) Eerlijk gezegd lijkt er niks aan de hand te zijn.

Vertaald Frans
    Doudou229
    Rapporteren

Bij een pup van 4 maanden is 24 uur vasten in principe niet nodig. Geef morgenmiddag een heel licht bakje voer en net als @Albator zegt: even helemaal niet wandelen.

Hoe dan ook, als ze te vol zit zal ze weinig eten, zelfs voor een echte Labrador ^^..

Labradors zijn inderdaad gevoelig voor maagtorsies.

Ja, het is voor alle honden heel goed om de dagelijkse hoeveelheid in meerdere porties te verdelen... dat is makkelijker voor de spijsvertering.

Hier doen we bij het sporten (denk aan zwemmen en springen) geen eten vooraf, en na een intensieve inspanning kun je het beste 2 uur rust aanhouden voordat je de voerbak weer neerzet.

Bij overgeven kun je een klein theelepeltje geraspte gember geven, gemengd met wat water.

Tot morgen.

Vertaald Frans
    Lewina
    Lewina Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik denk dat hem goed in de gaten houden en 24 uur laten vasten wel genoeg is. Dat adviseerde een dierenarts tenminste toen de labrador van een kennis een heleboel kattenbakvulling had gegeten 😯

Zijn buik was echt enorm en flink opgezet, maar toch is het uiteindelijk vanzelf overgegaan. Dus ik denk dat het met brokken nog wel makkelijker zal gaan ^^

Je moet misschien wel rekenen op een of twee keer overgeven.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 16

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!