Oogprut

Emma3e
Emma3e Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Mijn hond heeft de laatste tijd veel last van 'oogprut'. Soms zijn het korstjes rond het oog of een witte vloeistof.

Wat moet ik doen? Wat heeft hij?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

14 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Inderdaad, zonder foto is het lastig om je ergens over te adviseren.

Ik raad je echter wel aan om de ogen van je hond schoon te maken met een fysiologische zoutoplossing en non-woven kompressen (andere soorten gaasjes kunnen de ogen namelijk snel irriteren).

Verder adviseer ik je om je hond even aan de dierenarts te laten zien. Het kan namelijk van alles zijn en verschillende gevolgen hebben: het zou pus kunnen zijn dat wijst op een infectie... Alleen je dierenarts kan je hond goed onderzoeken en bepalen wat er aan de hand is, wat de oorzaak van de afscheiding is en indien nodig de juiste behandeling geven.

Clémence

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Maak het oogje, in afwachting van je bezoek aan de dierenarts, meerdere keren per dag schoon met een gaasje en fysiologisch zout of korenbloemwater. Pas op voor tocht of de ventilatieroosters in de auto, want die kunnen een oogontsteking veroorzaken!

Vertaald Frans
    Jador
    Jador Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het kan een allergeen zijn of een irritatie (stof, pollen, tocht...) die zorgt voor tranende ogen, maar het kan ook een infectie zijn en dus het begin van een oogontsteking. Je zou even naar de dierenarts moeten gaan voor een zekere diagnose.

Vertaald Frans
    Beaujabote
    Beaujabote Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Zonder foto is het lastig om te zien wat het zou kunnen zijn en we zijn geen dierenarts – alleen hij kan je vertellen wat je hond mankeert.

Vertaald Frans
  • 14 reacties van 14

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!