Oogprut

Emma3e
Emma3e Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Mijn hond heeft de laatste tijd veel last van 'oogprut'. Soms zijn het korstjes rond het oog of een witte vloeistof.

Wat moet ik doen? Wat heeft hij?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

14 antwoorden
Sorteren op:
  • Emma3e
    Rapporteren

Ik denk dat ik de oorzaak weet van die afscheiding,

Omdat het momenteel zo warm is, zet ik het raampje van mijn auto open (gewoon een klein stukje hoor, niet zoals in de film haha)

Ik wist niet dat dit voor die afscheiding kon zorgen

Vertaald Frans
    Emma3e
    Rapporteren

Hoi, bedankt voor al jullie reacties!

Ik ga dan fysiologisch zout gebruiken en als het niet verbetert, gaan we naar de dierenarts :)

Vertaald Frans
    M
    Mel1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Op het moment heeft mijn hond ook meer last van traanogen dan normaal, en zelfs meer dan die van jou als ik je foto's zo zie.

Ik maak het schoon met Dacryoserum (een Franse oogspoeling), dat is beter dan een gewone zoutoplossing omdat het ook een beetje ontsmet.

Persoonlijk zou ik voor zoiets kleins niet naar de dierenarts gaan. Ik zou het gewoon zelf schoonmaken en even aankijken hoe het gaat. Als het erger wordt, kun je altijd nog naar de dierenarts.

Met die hitte zoekt mijn hond de koelte op en gaat hij in de werkplaats liggen waar het lekker doorwaait. Dus: tocht + stof = traanogen.

Ligt die van jou ook vaak op de tocht om lekker af te koelen?

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bij ons is het elke dag fysiologisch zout voor Elastic (een ras met hangende onderste oogleden)

Jaren geleden op vakantie vertrouwde ik een apotheker die me speciale oogdruppels voor honden verkocht voor mijn poedel, die elke dag in een beekje zwom en een geïrriteerd oog had gekregen >> ik kreeg bij thuiskomst flink op m'n kop van de dierenarts. Blijkbaar had ik m'n hond bijna blind gemaakt met een middel dat totaal niet geschikt was voor de situatie

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond

Fysiologisch zout (zoals Dacryoserum) in pipetjes werkt heel fijn, of colloïdaal zilver...

https://www.vismedicatrixnaturae.fr/pathologies/soigner-naturellement-les-yeux-de-votre-chien-chat-ou-furet/

Ik heb het altijd in m'n huisapotheek liggen (voor het gezin + de honden), want bij ons vallen de problemen altijd in het weekend.

Het beste is om even naar de dierenarts te gaan.

Is het een Labrador die graag het water in gaat? (Pas op met riet). Ik heb weleens een hond gezien die in huis heel slecht reageerde op zeegras-vloerbedekking in een slaapkamer... Allergie.

Kleine opmerking: al mijn Labradors en Goldens krijgen geelachtige prutoogjes (een soort lichte oogontsteking) als ze te veel suiker in hun voeding krijgen.

Ze krijgen BARF (de suikers komen dan uit fruit of uit extraatjes één keer per week, zoals een klein stukje pannenkoek of zelfgemaakte brioche).

Vertaald Frans
    Bobkat
    Bobkat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi

Fysiologisch zout ook! Om schoon te maken

En het oogje een beetje te bevochtigen

Met dit warme weer zijn al dat stof en die pollen niet echt fijn voor ze.

Even langs de dierenarts gaan kan geen kwaad, zodat die er even naar kan kijken

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Hier ook fysiologisch zout...

Heb je de temperatuur al gemeten?

In ieder geval, ja, naar de dierenarts om geen enkel risico te nemen.

Vertaald Frans
    Emma3e
    Rapporteren

Ik heb borax/boorzuur liggen, kan ik dat ook gebruiken? Anders kan ik altijd nog wel even naar de apotheek gaan.

Vertaald Frans
    Emma3e
    Rapporteren

Hier zijn de foto's

Ja, ik ga morgen denk ik met hem naar de dierenarts

Moet ik dan in de tussentijd de ogen schoonmaken met een fysiologische zoutoplossing?

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 14

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!