Hoi, mijn labrador van bijna 1 jaar oud wordt vaak nogal druk als hij met andere honden speelt. Het begint meestal met gewoon op de plek spelen, maar daarna gaan ze vaak achter elkaar aan rennen. Op dat soort momenten probeert mijn hond de andere hond bij zijn achterhand te pakken en soms zelfs te happen. Meestal wordt hij dan terechtgewezen door de andere hond, of ik grijp zelf in om de opwinding en het geren te stoppen. Ik weet niet echt wat dit gedrag betekent en of ik me zorgen moet maken. Hierdoor vind ik het lastig om hem met andere honden te laten spelen, terwijl hij verder juist super sociaal is en er eigenlijk geen problemen zijn. Toch maak ik me er druk om. Hebben jullie hier ervaring mee? Moet ik me zorgen maken en kan ik hem gewoon laten doorspelen? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Mijn hond wordt te opgewonden tijdens het rennen achter andere honden en hapt naar ze
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Als hij op zijn nummer wordt gezet en hij wordt daar rustig van, is er niks aan de hand: laat ze het dan gewoon zelf uitzoeken. Maar als hij ondanks de waarschuwingen doorgaat met happen naar de andere hond, moet je wel ingrijpen. Je hond kan namelijk een echte pestkop zijn.
Hoi!
Normaal gesproken laat je spelende honden gewoon hun eigen gang gaan zonder je ermee te bemoeien. Ze kunnen het onderling prima zelf oplossen en ik vind het eigenlijk wel zonde als je de speelkwartiertjes voortijdig stopt!!
Ik heb mijn pups altijd lekker laten uitrazen met elke hond die wilde spelen. Honden die er geen zin in hebben, laten dat echt wel weten. Dat is juist de beste manier om ze de hondentaal en sociale codes goed aan te leren.
12 reacties van 12