Mijn hond heeft een bult onderaan zijn nek
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Als je hond het goed verdraagt, is dat prima! Net als bij mensen. Hou op met de ervaren dierenarts uit te hangen.
Hoi, ons is geadviseerd om hem melk te geven omdat het een tegengif voor honden zou zijn. Ik vroeg me af of dat echt klopt 🙄
Dat is prima als je hond het goed verdraagt!
Hoi,
Ik weet dat dit bericht van een paar jaar geleden is, maar ik was benieuwd of je nog bij de dierenarts bent geweest en wat de oorzaak van die bult nou was.
Mijn hond heeft namelijk sinds donderdag precies hetzelfde. Ik ben al bij de dierenarts geweest en die dacht aan een allergie of een steek. Ze heeft toen twee prikjes gekregen, maar we zijn nu twee dagen verder en de bult zit er nog steeds. Ik maak me toch een beetje zorgen, ook al zei de dierenarts dat het wel een week kan duren voordat het weg is en dat ik pas daarna weer contact op hoef te nemen.
Bedankt voor jullie reacties, dat zou me een stuk geruststellen.
Fijne avond
Eerlijk gezegd denk ik niet dat je vrienden er zoveel verstand van hebben als ze beweren dat hij "vast een wesp heeft doorgeslikt"...
Het is gewoon een kwestie van logica. Als een hond een wesp doorslikt, wordt hij vanbinnen geprikt, in de keel dus. Als het zo erg zou opzwellen dat je het aan de buitenkant kunt zien, zou je hond niet meer kunnen ademen, omdat het vanbinnen dan net zo hard opgezwollen zou zijn.
Een bult die plotseling verschijnt, moet je goed in de gaten houden. Het beste kun je even naar de dierenarts gaan voor een diagnose (of niet); soms is het zelfs voor een dierenarts lastig om een diagnose te stellen.
Bij mijn ouders hadden we een hondje met "bulten in haar nek". Het bleek toen leukemie te zijn.
Het kan echt van alles zijn. Alleen een dierenarts kan je dit met zekerheid zeggen.
Hoi, sorry dat ik het zo moet zeggen, maar ook al hebben je vrienden er verstand van, je kunt toch beter even naar de dierenarts gaan. Die kan je precies vertellen wat hij heeft... Misschien is er een behandeling nodig; het kan iets onschuldigs zijn, maar ook iets heel ernstigs... Een bezoekje aan de dierenarts is echt aan te raden...
Inderdaad. 😅
Maar bij Harry zat het meer aan de zijkant...

Maar dat veranderde heel snel, dus ik denk dat als het erger wordt de topicstarter dat wel zal zien....
En in september had hij echt een bult onder zijn nek, en dat bleek een speekselsteen te zijn.
Nou ja, er was dus elke keer een behandeling nodig...!
Even kijken of de bult maandag groter is geworden of niet...
Hoi,
Onlangs had een lid op dit forum ook zo'n bultje onder de nek van zijn hond... Dat bleek een ontstoken lymfeklier te zijn, waarvoor verder onderzoek nodig was.
Het kan van alles zijn, zeker als het hard aanvoelt: een tumor, cyste, vetbult...
Als ik jou was, zou ik het maandag even laten checken door de dierenarts, mits de algemene toestand in de tussentijd niet verslechtert (anders direct naar de spoed).
Hoi,
Er kunnen veel verschillende oorzaken zijn voor dit bultje (ontsteking, insectenbeet, tumor, huidprobleem...). Het beste is om dit bultje en je hond eerst goed in de gaten te houden:
- De ontwikkeling van de grootte van het bultje per dag
- De algemene toestand van je hond (verandering in gedrag, sloomheid...)
- Kijk of er nog andere van dit soort bultjes op het lichaam van je hond zitten
- Hoe het bultje eruitziet en aanvoelt (is het zacht of hard, komt er vocht uit...)
Bel gerust je dierenarts om deze informatie door te geven en te overleggen wat de beste aanpak is voor je hond.
Floriane
Mijn hond is laatst gestoken, ik heb toen mijn dierenarts gebeld en foto's van de plek gemaild. Hij gaf me instructies over wat ik moest doen en dat was het, want het was gelukkig onschuldig. Als je je zorgen maakt en het ziet er verdacht uit, wacht dan niet; het forum gaat je geen diagnose geven. Sterkte voor de Lab’!
Melk is echt geen tegengif! Het is volkomen nutteloos, behalve dat hij er flink van aan de schijterij gaat... honden verteren melk namelijk niet goed.
En wat dat bultje betreft, misschien even de dierenarts bellen? Dat kost je niks.