Mijn hond heeft een bult onderaan zijn nek
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Als je hond het goed verdraagt, is dat prima! Net als bij mensen. Hou op met de ervaren dierenarts uit te hangen.
Hoi, ons is geadviseerd om hem melk te geven omdat het een tegengif voor honden zou zijn. Ik vroeg me af of dat echt klopt 🙄
Dat is prima als je hond het goed verdraagt!
Hoi,
Ik weet dat dit bericht van een paar jaar geleden is, maar ik was benieuwd of je nog bij de dierenarts bent geweest en wat de oorzaak van die bult nou was.
Mijn hond heeft namelijk sinds donderdag precies hetzelfde. Ik ben al bij de dierenarts geweest en die dacht aan een allergie of een steek. Ze heeft toen twee prikjes gekregen, maar we zijn nu twee dagen verder en de bult zit er nog steeds. Ik maak me toch een beetje zorgen, ook al zei de dierenarts dat het wel een week kan duren voordat het weg is en dat ik pas daarna weer contact op hoef te nemen.
Bedankt voor jullie reacties, dat zou me een stuk geruststellen.
Fijne avond
Eerlijk gezegd denk ik niet dat je vrienden er zoveel verstand van hebben als ze beweren dat hij "vast een wesp heeft doorgeslikt"...
Het is gewoon een kwestie van logica. Als een hond een wesp doorslikt, wordt hij vanbinnen geprikt, in de keel dus. Als het zo erg zou opzwellen dat je het aan de buitenkant kunt zien, zou je hond niet meer kunnen ademen, omdat het vanbinnen dan net zo hard opgezwollen zou zijn.
Een bult die plotseling verschijnt, moet je goed in de gaten houden. Het beste kun je even naar de dierenarts gaan voor een diagnose (of niet); soms is het zelfs voor een dierenarts lastig om een diagnose te stellen.
Bij mijn ouders hadden we een hondje met "bulten in haar nek". Het bleek toen leukemie te zijn.