Mijn gesteriliseerde teefje maakt ongecastreerde reuen "stapelverliefd"

N
Nadette Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond,

Mijn hondje van 13 jaar is gesteriliseerd. Twee honden van vrienden van me, die hier regelmatig over de vloer komen, waren tot nu toe altijd gewoon dikke maatjes met haar, maar verder niets.

Maar een van hen, een Golden Retriever van 12 jaar, kwam onlangs langs en hij was echt helemaal gek op haar, stapelverliefd en super opdringerig. Zelfs toen ze hem een paar keer wegstuurde, bleef hij het maar proberen!

Een paar dagen later kwam er een Samojeed van 7 langs, die haar goed kent en haar ook leuk vindt, maar meer ook niet. En nu was het weer hetzelfde verhaal: hij was helemaal verliefd. Ik heb hem twee keer bovenop haar aangetroffen, maar ik kon hem net op tijd stoppen; zij heeft hem ook van zich afgebeten en gelukkig was hij daarna wat minder opdringerig.

Ik begrijp echt niet wat er aan de hand is en hoe ik die gedragsverandering moet verklaren. Heeft iemand een idee?

Bedankt voor jullie suggesties.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

3 antwoorden
Sorteren op:
  • X
    Xayide Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Heeft je hond last van afscheiding en/of likt ze aan haar vagina?

In dat geval zou het kunnen dat ze een vaginitis heeft, waardoor ze ruikt als een loopse teef.

Een van mijn honden had dit onlangs ook; onze gecastreerde reu en een ongecastreerde reu probeerden haar daarom te dekken.

Als dat het is, geeft de dierenarts antibiotica en pijnstillers voor de hond.

Het kan zijn dat het vanzelf overgaat, maar dat is niet altijd het geval.

Vertaald Frans
    M
    Mel1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Echt vreemd, ik heb wel eens gehoord dat gecastreerde reuen worden lastiggevallen door intacte reuen. Sommige gecastreerde mannetjes schijnen een beetje de geur van een loopse teef te hebben. Maar ik heb nog nooit zoiets gehoord over teefjes.

Is je hond eigenlijk wel echt goed gesteriliseerd?

Het komt niet vaak voor, maar soms is een sterilisatie "gedeeltelijk" (of mislukt), waardoor het teefje toch loops wordt zonder dat je het merkt. De honden om haar heen ruiken het echter wel.

Mijn ouders hebben dit meegemaakt met hun kat. Ze was gesteriliseerd, maar er hing constant een hele stoet katers om haar heen.

Na een bezoekje aan de dierenarts bleek dat de sterilisatie was "mislukt". Er was nog een "stukje eierstok" achtergebleven en de kat was dus gewoon loops. Voor ons als mensen was dat niet te zien (zeker omdat we dachten dat ze gesteriliseerd was), maar de katers uit de buurt hadden het allang door! Ze had zelfs een nestje kunnen krijgen! Gelukkig waren we er op tijd bij.

Een mislukte sterilisatie is vrij zeldzaam, maar het gebeurt wel eens.

Teven zijn meestal twee keer per jaar loops. Als de data een beetje kloppen, kun je misschien eens aan je dierenarts vragen wat die ervan vindt.

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik vind het maar vreemd. Mijn hond is pas gesteriliseerd toen ze een jaar of 9 of 10 was (vanwege een baarmoederontsteking), maar geen enkele hond heeft ooit het lef gehad om te dicht bij haar te komen, niet daarvoor en ook niet daarna. Het is altijd 'mevrouwtje' die bepaalt op welke afstand een andere hond moet blijven, en wee hem als hij haar grenzen overschrijdt, lol

Vertaald Frans
  • 3 reacties van 3

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!