Klein rood bultje bij mijn hond?

N
Nina hizia Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik heb net een klein rood bultje ontdekt op de flank van mijn hond van 13 jaar oud.

Eerst dacht ik aan een teek, maar dit bultje is felrood/roze en ik zie geen "kopje".

Ik controleer mijn hond elke dag en gisteren zat het er nog niet... Het lijkt hem niet te storen of pijn te doen...

Ik bel morgen mijn dierenarts, maar heeft iemand in de tussentijd een idee wat dit zou kunnen zijn?

Bedankt voor jullie hulp.

Klein rood bultje bij mijn hond?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • B
    Bangdji Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, het is altijd het beste om het even door de dierenarts te laten checken.

En houd altijd in de gaten of het groter wordt... Dat het in één nacht is verschenen verbaast me niet zo voor zoiets kleins als die wratjes die mijn hond had. Die groeiden dan ineens en daarna veranderden ze niet meer.

Je moet die 'bultjes' die hier en daar opduiken sowieso altijd blijven controleren. Bij mijn andere hond houd ik ook een wratje in de gaten of het niet verandert, net als twee vetbultjes die hij al een paar jaar heeft (de dierenarts heeft ze gecheckt en het was niks ergs), maar ik controleer ze regelmatig...

Het doet inderdaad niet echt denken aan een cyste. Maar ik weet natuurlijk ook niet alles ^^

Vertaald Frans
    N
    Nina hizia Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Heel erg bedankt voor je reactie,

Ik dacht zelf ook aan een gezwelletje, maar kan dat echt zo snel opkomen??? Mijn hond heeft er ook eentje bij zijn oksel, maar die is gewoon huidkleurig..

Hij is nog geen jaar geleden gecastreerd omdat hij een tumor aan zijn teelbal had; de dierenarts raadde me aan om hem regelmatig te controleren op nieuwe cystes, maar ik had niet verwacht dat het er zo uit zou zien...

Bedankt in ieder geval voor je tips, ik stuur morgen een foto naar de dierenarts en dan hoor ik wel of ik even langs moet komen

Vertaald Frans
    B
    Bangdji Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn vorige hond had vaak last van "uitstulpingen" (zo noemde de dierenarts het). Een soort kleine wratjes die qua vorm op tepeltjes leken en die hier en daar opdoken naarmate ze ouder werd. De dierenarts maakte zich er totaal geen zorgen over. Mijn huidige hond van 5 heeft er nu ook eentje op zijn flank.

De vorm op de foto van die van jou lijkt er sprekend op. Maar de kleur... Bij die van mij was het huidskleur. Niet zo felrood of roze als dit. Die kleur baart me wel een beetje zorgen.

De hond van mijn moeder had tumoren, niet kwaadaardig, niets ernstigs, maar ze bleven maar groeien tot ze enorm waren. Hij had ook een soort "uitstulping" net als de anderen, maar een beetje vreemd. Deze bleef, in tegenstelling tot wat ik hierboven beschreef, maar groeien en groeien, tot het uiteindelijk leek op een enorme testikel die aan een heel klein stukje huid hing. Hoewel hij er geen last van leek te hebben, moet het wel pijnlijk zijn geweest door het gewicht dat aan zo'n klein stukje vel trok. We hebben het laten weghalen.

Even afwachten wat de dierenarts ervan vindt. Maar pas op als het groter wordt (zelfs als de dierenarts zegt dat het niet erg is). Ik raad je aan om het te laten weghalen zolang het nog klein is, dan stelt de narcose ook niet veel voor voor je ouder wordende hond. Gezien de grootte in het begin, zei de arts volgens mij dat hij het zelfs zonder algehele narcose kon weghalen bij een heel brave hond (wat bij die van mijn moeder niet het geval was). Want later, ook al was het bij die van mijn moeder niet kwaadaardig, groeide het maar door en eerlijk gezegd deed dat gewicht hem pijn, zo hangend aan een klein stukje... (als een topzware peer).

Als het niet verandert zoals bij de andere honden... (maar de kleur valt me wel op), dan is er niks aan de hand.

Maar goed, dit is alleen mijn ervaring. Alleen een dierenarts kan echt vertellen wat het is.

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!