Klein bultje op de huid van mijn hond?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
We gaan langzaam vooruit, het leven gaat door... het moeilijkste blijft de avond bij thuiskomst. Ik merk in ieder geval dat ik weer wat stappen zet en ik huil niet meer de hele dag door, dat is al heel wat toch? Hartstikke bedankt.
Hou je het nog een beetje vol? Groetjes!
Ik denk dat je het over mijn shar-pei hebt. Mijn hond had inderdaad bultjes op zijn huid... eerst één, dan twee en al snel een stuk of twintig over zijn hele lichaam (vooral op zijn rug, en daarna in zijn nek en op zijn kop). In het begin leek het op een soort netelroos. Hij had er geen jeuk aan. Daarnaast kreeg hij last van evenwichtsverlies en epileptische aanvallen... en dat allemaal in slechts een paar weken tijd. Na een scan bleek mijn beestje een hersentumor en huidkanker te hebben. De bultjes op zijn lichaam, die er eerst heel gewoon uitzagen, veranderden in rode knobbels... In jouw geval gaat het om slechts een paar bultjes en ik heb de indruk dat het zich niet zo snel ontwikkelt. Toch raad ik je aan om naar een veterinaire dermatoloog te gaan!
Er is onlangs een shar-pei overleden die bultjes onder de huid had... het leek niet op wat jouw hond heeft, dus raak niet (meteen) in paniek, maar ik wil maar zeggen dat je elk vreemd bultje goed in de gaten moet houden.
Ik ben bij mijn honden altijd gewend om alles wat er niet hoort te zitten zo snel mogelijk te laten weghalen. Het is veel makkelijker om zo'n klein bultje te laten verwijderen en een biopsie te laten doen, dan af te wachten of het zich ontwikkelt tot een goedaardige of kwaadaardige tumor! Uit voorzorg zou ik het meteen laten weghalen; dit gaat echt niet vanzelf over!
Het rolt niet, het lijkt meer op een wit bultje (een soort acne) maar dan wat harder. Het zit in haar nek, achter een van haar oren. Ze heeft het al een paar maanden, ik zou zeggen een maand of 3 à 4. Sindsdien is het wel iets groter geworden. Over het algemeen is de huid niet rood of opgezwollen. Ze heeft inderdaad wel wat last van schilfers.

18 reacties van 18