Klein bultje op de huid van mijn hond?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, mijn hond heeft een soort vetbultje dat best hard aanvoelt in zijn nek. Het is heel klein, maar ik maak me toch best wel zorgen. Ze heeft het al eens eerder gehad en toen zei de dierenarts dat het vanzelf weg zou gaan. Dat is deze keer alleen niet het geval.

Ik zit er niet op te wachten dat mensen zeggen dat ik naar de dierenarts moet gaan, dat snap ik zelf ook wel... Ik wil gewoon graag weten of jouw hond dit ook weleens heeft gehad en zo ja, hoe heb je het weggekregen?

Ik hoor graag van jullie.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

18 antwoorden
Sorteren op:
  • B
    Benji62 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, ik ben met m'n hond Benji naar de dierenarts geweest. Ze zei dat het niks ernstigs is en dat er alleen wat pus in zit. Ik haal het nu zelf weg, ontsmet de boel en haal ze er één voor één uit.

Vertaald Frans
    Djulie27
    Djulie27 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi

ik weet dat dit een oud bericht is, maar ik probeer toch even of ik wat informatie kan krijgen.

Ik heb twee bichons van 9 en 10 jaar oud. Mijn oude meisje is nog hartstikke fit, maar ze heeft nu een soort vleesachtig bultje met een wit puntje op haar rug bij haar achterwerk en eentje boven een nagel. Ik merkte dat ze mank liep, dus ik heb voor morgen een afspraak bij de dierenarts gemaakt, omdat ik er vanavond niet meer terechtkon. Een jaar geleden heb ik een bultje laten weghalen dat echt gegroeid was bij haar achterste. Ze moest toen toch een gebitsreiniging krijgen en bij de dierenarts zag ik dat die bult groter was geworden, dus heb ik het meteen laten weghalen; dat scheelde weer een extra narcose. Maar goed, een jaar geleden was het echt een bultje onder de huid, maar nu is het echt weefsel dat aan de huid vastzit. Ik kon geen duidelijkere foto maken. Ik heb mijn hondje anderhalve week geleden getrimd (gewassen zoals altijd en even de tondeuse erover). Nu de lente is begonnen, vraag ik me af of het door beestjes kan komen... Verder gaat alles goed met haar. Over dat bultje zeiden ze dat het een goedaardige tumor was, maar van het woord 'tumor' alleen al krijg ik de rillingen. Heeft jouw dier dit weleens gehad?

Vertaald Frans
    M
    Mel1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Sinds het begin van dit topic lijkt elke hond wel weer wat anders te hebben. Het advies dat de dierenarts aan de een geeft, zal dus niet hetzelfde zijn als voor de ander.

Als je je er "echt" zorgen over maakt, ga dan naar je dierenarts!

Vanaf een foto kunnen we geen diagnose stellen, en al helemaal niet zonder...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Er zijn tientallen verschillende bultjes en cysten, en geen enkele heeft dezelfde oorzaak! Maar het is in het belang van je hond om er direct even naar te laten kijken door een dierenarts. Je kunt er beter vroeg bij zijn dan dat je te maken krijgt met een kwaadaardige huidtumor die zich heel snel ontwikkelt! In 90% van de gevallen is het goedaardig, maar is er wel een kleine behandeling of een verwijdering met een laserscalpel voor nodig!
    Vertaald Frans
    S
    Sophiechipie Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, mijn Yorkie van 3 jaar heeft ook zo'n best wel hard bultje etc.. Wat zei je dierenarts? Ik maak me er namelijk nogal zorgen over!

Vertaald Frans
    A
    Aurelieo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi! Ik heb net hetzelfde ontdekt bij mijn hond, een kruising tussen een Franse bulldog en een bichon. Het is echt een schat van een hond... Ik weet alleen niet of het er al lang zit; mijn dochter wees me er net pas op. Kunnen jullie me misschien helpen? Ik kan op dit moment niet naar de dierenarts, dus ik hoop hier op wat advies. Alvast bedankt!
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn hond heeft hetzelfde en ik begin me ook zorgen te maken

Heb je al een reactie van een dierenarts gehad?

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 18

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!