Hoi, mijn hond is tien dagen geleden geopereerd aan een gescheurde kruisband.
Er is bij haar een prothese geplaatst.
De eerste dagen van het herstel verliepen goed.
Strikte rust, alleen aangelijnd naar buiten voor de nodige behoeften, geen verkeerde bewegingen... ze leek best goed te herstellen.
Maar nu kwam het: zaterdagavond begon ze terwijl ze sliep ineens te gillen van de pijn en hield ze haar knie gebogen ondanks het verband. Het leek alsof ze moeite had om haar poot te strekken.
Dat moment duurde niet lang en de dierenarts zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken, maar vandaag toen ik thuiskwam van het boodschappen doen, zag ik haar weer liggen met een gebogen knie.
En bij de minste beweging gilde ze het uit.
Deze keer ben ik er zelf naartoe gegaan en heb ik de situatie uitgelegd aan de dierenarts.
Hij zei me opnieuw dat ik me niet ongerust hoefde te maken en dat de prothese zich nog aan het zetten was, maar hij heeft niet eens naar haar gekeken... Hij zei alleen dat ik maandag terug moest komen om het verband te laten verwijderen en verder niets.
Op dit moment heeft ze nog steeds pijn bij elke beweging en als ze staat mankt ze erg, iets wat ze de afgelopen dagen bijna niet meer deed.
Hebben jullie wel eens een soortgelijke situatie meegemaakt? Kunnen jullie me wat meer duidelijkheid geven, want ik heb echt het gevoel dat er iets niet klopt.
Bedankt