Herstel na castratie: wanneer mag hij weer het water in?

Pyurb
Pyurb Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Ik heb weer een vraagje voor jullie. Mijn hond Fidel is twee dagen geleden gecastreerd. Tot nu toe gaat alles goed. Hoewel hij zich behoorlijk verveelt omdat hij niet lekker kan rondrennen, geneest de wond rustig en hij probeert er gelukkig niet aan te likken.

We wonen op dit moment in Mexico en de dierenartsen zijn hier een stuk 'relaxter' dan in Frankrijk. Mijn dierenarts vertelde me dat hij twee dagen na de operatie zijn normale leventje alweer kon oppakken. We maken normaal gesproken lange wandelingen met Fidel waarbij hij andere honden tegenkomt en soms gaat het er tijdens het spelen best wild aan toe. Volgens de dierenarts is dat geen probleem, maar mij lijkt dat wel erg kort dag voor de genezing. Wat vinden jullie daarvan?

Iets anders: we wonen aan zee en mijn dierenarts zei dat hij over 3 dagen ook alweer het water in mag. Dat lijkt me ook vrij snel... Hoe lang moeten we volgens jullie wachten met zwemmen in zee zonder het risico te lopen dat de genezing vertraagt of dat er een infectie ontstaat?

Bedankt voor jullie hulp! :)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

12 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi hoi

15 dagen voordat ze weer het water in gaat, ook al is het zeewater, denk ik dat het echt wel beter is... Voor Oxane ben ik van plan haar bijna een maand lang rustig te houden (gewoon rustig wandelen en niet zwemmen).

Dikke aai voor Fidel

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik durf het niet te zeggen, maar bij twijfel zou ik nog even wachten voor je hem laat zwemmen.

Vertaald Frans
  • 12 reacties van 12

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!