Hoi allemaal!
Ik heb weer een vraagje voor jullie. Mijn hond Fidel is twee dagen geleden gecastreerd. Tot nu toe gaat alles goed. Hoewel hij zich behoorlijk verveelt omdat hij niet lekker kan rondrennen, geneest de wond rustig en hij probeert er gelukkig niet aan te likken.
We wonen op dit moment in Mexico en de dierenartsen zijn hier een stuk 'relaxter' dan in Frankrijk. Mijn dierenarts vertelde me dat hij twee dagen na de operatie zijn normale leventje alweer kon oppakken. We maken normaal gesproken lange wandelingen met Fidel waarbij hij andere honden tegenkomt en soms gaat het er tijdens het spelen best wild aan toe. Volgens de dierenarts is dat geen probleem, maar mij lijkt dat wel erg kort dag voor de genezing. Wat vinden jullie daarvan?
Iets anders: we wonen aan zee en mijn dierenarts zei dat hij over 3 dagen ook alweer het water in mag. Dat lijkt me ook vrij snel... Hoe lang moeten we volgens jullie wachten met zwemmen in zee zonder het risico te lopen dat de genezing vertraagt of dat er een infectie ontstaat?
Bedankt voor jullie hulp! :)