Puppy die 20 keer per dag plast
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Twee maanden is echt een prima leeftijd voor adoptie... Echt waar!
En die hoeveelheid plasjes verbaast me niks ;)
Maximaal 50 ml per 500 gram van het gewicht van de hond per 24 uur.
Een hond van 25 kilo zou bijvoorbeeld maximaal 2,5 liter water per 24 uur moeten drinken.
Verder hangt de waterbehoefte natuurlijk ook heel erg af van de voeding die je geeft.
Persoonlijk maak ik me er geen zorgen over...
Maar goed, een advies van de dierenarts kan nooit kwaad.
Puppy's worden pas met 3 maanden ter adoptie aangeboden... mwah, ja ja... bij de meesten is dat gewoon met 2 maanden hoor.
Ik heb hem bij een particulier opgehaald, en ja, achteraf gezien vond ik het inderdaad ook wel erg jong om al geadopteerd te worden.
Hij drinkt inderdaad best veel, maar ik weet niet of dat in verhouding is. Hoeveel water moet ik mijn puppy eigenlijk per dag geven?
Ik was inderdaad al van plan om morgen de dierenarts te bellen, want ik begin me nu echt zorgen te maken. Bovendien is het natuurlijk ook erg vervelend!
Een puppy plast wel vaker dan een volwassen hond, maar 20 keer... Dat lijkt me echt te veel! Waar heb je hem geadopteerd? Want meestal worden puppy's pas met 3 maanden ter adoptie aangeboden^^ Misschien heb je hem wel gekocht op een plek waar al ziektes waren...! Normaal gesproken doen ze namelijk ongeveer om de 2 uur hun behoefte. En trouwens, hoeveel water drinkt hij per dag? Anders zijn er nog een paar andere mogelijke oorzaken:
- Hij is ziek
- Hij is angstig
Je kunt beter even een dierenarts raadplegen, je weet maar nooit!
Helemaal normaal hoor, maak je geen zorgen.
Leer hem stap voor stap om zindelijk te worden.
Op die leeftijd is zijn hele systeem nog niet volledig ontwikkeld en functioneel.
Alles wat erin gaat, moet er ook weer uit :-)
16 reacties van 16