Mijn puppy van 6 maanden is nog steeds niet zindelijk

W
Wtigger7 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, ik heb een Jack Russell-reu van 6 maanden oud en ondanks dat de tijd verstrijkt, is hij nog steeds niet zindelijk. Hij gaat elke dag minstens 3 keer naar buiten en ik heb een klein tuintje waar hij ook zijn behoefte doet als hij buiten is. Maar als hij bij ons binnen is, doet hij het gewoon in huis.

En 's nachts slaapt hij in een bench waar hij ook poept (omdat hij anders te veel sloopt). Wat ik niet begrijp is dat ik overal lees dat honden hun eigen nest niet bevuilen, dus waarom poept hij dan toch in zijn eigen slaapplek?

Om hem zindelijk te maken, heb ik geprobeerd hem op zijn kop te geven als hij binnen plast of poept en dan zeg ik: 'Nee, dat mag niet!'. Als hij het buiten doet, prijs ik hem de hemel in zodat hij begrijpt dat dat goed is, maar ondanks dat alles verandert er niets. Ik heb zelfs geprobeerd om hem met zijn neus erdoorheen te halen en hem streng toe te spreken, maar hij snapt het gewoon niet. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

20 antwoorden
Sorteren op:
  • Vénus17
    Vénus17 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ah balen.... Maar waarom was deze weer omhoog gehaald? Potverdorie! Bedankt Sky
    Het was Vénus17 die de post weer omhoog heeft gehaald, ik denk dat ze niet op de datum heeft gelet. Trouwens, ik heb helemaal niets tegen Sky, maar ik was het die het je vertelde, stouterd! 🤧😞 😁😝

Hoi Nix en Vénus17, er was al iemand vóór haar, en het zou mij ook zomaar kunnen overkomen.

En er zijn onderwerpen die interessant blijven, omdat dit soort gevallen nooit uniek zijn.

Fijne dag allemaal.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Maak je geen zorgen hoor Bangdji, het is niks. Ik lag echt even helemaal dubbel van het lachen, dus bedankt! 👏

Welterusten, kusjes

😁

Vertaald Frans
    B
    Bangdji Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Aaaargh, potverdikkie nog aan toe! Ik ben er echt niet bij vanavond!

Sorry voor de fout titejava 😅

Ik duik snel m'n bed in, voordat ik weer van alles door elkaar haal. Het overkomt me de laatste tijd wel vaker 😡

Liefs, titejava 🙂

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oei... Maar waarom kwam dit weer omhoog? Hè bah! Bedankt Sky

Het was Vénus17 die de post weer omhoog haalde, ik denk dat ze niet op de datum heeft gelet. Trouwens, ik heb helemaal niks tegen Sky, maar ik was degene die het je vertelde, stouterd! 🤧😞

😁😝

Vertaald Frans
    B
    Rapporteren

Hè balen.... Maar waarom was het weer omhooggegaan?

Echt balen! Dank je Sky

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bangdji

Ik trapte er ook bijna in, het topic is al een jaar oud 🤭😉

Vertaald Frans
    B
    Rapporteren

Zes maanden... De hond van mijn moeder was pas met 7 maanden zindelijk. Dingo (een reu) met 8-9 maanden.

En mijn jachthondje... Daar begin ik niet eens over 😂

Zes maanden, dat is nog hartstikke normaal hoor. Verlies de moed niet en word niet boos op dat kleintje. Het is net als toen hij nog heel klein was, hij blijft alleen wat langer klein...

Persoonlijk heb ik nog nooit een pup gehad die met 3-4 maanden al zindelijk was 😅 voor mij is zes maanden nog echt een baby

Vertaald Frans
    Vénus17
    Vénus17 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik ken niet veel honden die op commando hun behoefte doen...

Hoi, ik heb het geluk dat ik een hond heb die het op commando doet, en het is niet de eerste.

Wtigger7 - Waarmee maak je de plasplekken binnen schoon? Gebruik vooral geen bleekmiddel, je moet water met natuurazijn gebruiken. Hun neusje vertelt hen dat de plek niet goed is. Een hond vindt de geur van zijn eigen plas over het algemeen niet vies. Wat de drolletjes betreft: ruim ze op zonder dat de pup ziet dat je het doet.

Vertaald Frans
    S
    Stik59 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Om je hond zindelijk te krijgen – begrijp me niet verkeerd – werkte het bij ons echt perfect door een bench van 90x70 aan te schaffen.

We hebben onze Franse bulldog (een teefje) daar een maand lang van 22:00 tot 07:00 uur 's ochtends in gedaan en toen was het gepiept.

Zorg er wel voor dat je er een fijn plekje van maakt met haar mandje en wat speeltjes, en kies vooral een bench waarin de hond nog wel de ruimte heeft. Zie het niet als een straf; liever een maandje dit zodat je hem je hele leven kunt houden, in plaats van dat je hem weg moet doen.

Heel veel succes, je bedankt me later wel! 😉

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 20

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!