Mijn hondje huppelt met haar achterpootjes

Péla
Péla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Het is me de laatste tijd opgevallen dat mijn hondje tijdens onze wandelingen met haar achterpootjes huppelt.

Het doet me een beetje denken aan hoe we vroeger als kleine meisjes huppelden.

Bij ons laatste bezoek aan de dierenarts (in september) heeft ze naar haar voetzooltjes gekeken en ook daartussen, maar ze kon niks vinden.

We hebben zelf ook nog eens gekeken, maar weer niks. Ik snap echt niet waarom ze dit doet.

Hebben jullie een idee?

Bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

17 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, die van mij hinkelt ook, vooral met haar rechterachterpoot...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik herken dit probleem heel goed, want ik heb zelf een Jack Russell en het is al m'n tweede. Dit is echt een typisch terriër-kwaaltje: een kleine afwijking in de ruggengraat bij de achterpoten. Een osteopaat kan dit gewoon weer rechtzetten, en daarna is het een kwestie van je hond even rustig houden zodat alles goed op z'n plek blijft zitten. Dat is met een Jack natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan! Ik heb het al een keer laten doen, maar ik moet binnenkort weer even langs omdat ze weer begint te huppelen. Je moet trouwens wel weten dat het helemaal niet ernstig is; de meeste honden lopen hun hele leven met deze afwijking rond. Maar door het recht te laten zetten, voorkom je wel problemen zoals artrose op latere leeftijd. Je kunt het dus zo laten, of je gaat even langs een goede osteo. Als je goed naar terriërs kijkt, zie je dat de meesten dit kleine foutje hebben.

Vertaald Frans
    Péla
    Rapporteren

Het is me nog niet gelukt om een filmpje van m'n hond te maken. Het komt hier echt met bakken uit de hemel!

Zodra het weer droog is, ga ik proberen haar te filmen 😁

Vertaald Frans
    Péla
    Rapporteren

Oké, maakt niet uit 😌

Want ik klikte op het video-icoontje en er staat "adres van je YouTube-video".

Ik zie het wel

Vertaald Frans
    Péla
    Rapporteren

Oké, geen probleem 😌

Maar om hier een video te posten, moet dat per se via YouTube?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Als het je lukt, wil ik het graag zien, dan laat ik je weten of die van mij precies hetzelfde doet ;)

Vertaald Frans
    Péla
    Rapporteren

Nee, ik heb geen filmpje, maar ik kan wel proberen haar straks tijdens de wandeling te filmen.

Vertaald Frans
    Péla
    Rapporteren

Kunnen ze last hebben van 'slapende pootjes'?

Of het echt slapende pootjes zijn, weet ik ook niet...

Misschien heeft ze gewoon zin om te huppelen, net zoals meiden dat doen? ^^

Het is wel een beetje vreemd. Maar het stelt me gerust dat ze niet de enige is die dit doet.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 17

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!