Mijn hondje eet 's ochtends bijna niets

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Ik maak me een beetje zorgen, want mijn hondje van 6 maanden eet 's ochtends bijna nooit (ik heb het ook al op verschillende tijden geprobeerd).

Ik heb van alles geprobeerd: brokjes, natvoer (ben ik eigenlijk niet zo'n fan van, maar dat eet ze nog het beste) en verschillende zelfgemaakte maaltijden.

Ze loopt naar haar voerbak, maar loopt dan weer weg... Terwijl ze wel honger lijkt te hebben.

En 's avonds krijgt ze hetzelfde en dan is er meestal geen enkel probleem.

Als ze bijvoorbeeld bij mijn moeder is, eet ze ook een stuk makkelijker.

De dierenarts adviseerde me om de bak maar 15 minuten te laten staan en hem dan weg te halen als ze niet eet, zodat ze begrijpt dat ze moet eten wanneer ze haar bak krijgt en niet wanneer ze zelf maar zin heeft.

Ik heb ook geprobeerd om de brokjes gewoon te laten staan terwijl ik de hele ochtend weg was, maar ze heeft er geen één aangeraakt, zelfs niet toen ik weer thuis kwam.

Ze is ontwormd, heeft geen gezondheidsproblemen en is dominant maar totaal niet agressief.

Ik vind het vervelend omdat ik mijn hond niet graag 'uithonger' en omdat het ook voor veel verspilling zorgt.

Hebben jullie hier een verklaring voor of een oplossing? Ik hoor het graag!

Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

12 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Misschien is het wel typisch voor de Jack Russell ;) Die van mij is 4,5 maand oud en eet 's ochtends ook niet!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, Laska mijn kleine Jack Russell eet 's ochtends ook niet. De dierenarts gaf me het advies om haar voerbak een kwartiertje te laten staan en daarna weer weg te halen. Omdat ik doordeweeks werk, eet ze dus alleen 's avonds nadat we een uurtje zijn wezen hardlopen. Ik geef haar 's avonds een wat grotere portie brokjes en ze eet alles netjes op, zonder te schrokken. Omdat haar gewichtscurve normaal is, zei de dierenarts dat ik me geen zorgen hoef te maken (ze is trouwens ook haar melkgebit aan het wisselen op dit moment, wat ook kan verklaren waarom ze 's ochtends minder trek heeft)

Zo te zien is die van mij al klaar met wisselen ..

Ik doe eigenlijk hetzelfde, een goede portie 's avonds, alleen laat ik overdag nog wat brokjes staan "voor het geval dat". Maar omdat ze er niet echt gek op is, knabbelt ze er maar een paar weg, meer niet. Ik ga er maar vanuit dat als ze echt honger heeft, ze die wel op zou eten, dus één goede maaltijd is blijkbaar genoeg voor haar ..

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi! Laska, mijn kleine Jack Russell, eet 's ochtends ook niet. De dierenarts gaf me de tip om haar voerbak een kwartiertje te laten staan en hem daarna weg te halen. Omdat ik doordeweeks werk, eet ze dus alleen 's avonds nadat we een uurtje zijn gaan hardlopen. Ik geef haar dan een wat grotere portie brokjes en ze eet alles op, maar zonder te schrokken. Omdat haar gewichtscurve gewoon normaal is, zei de dierenarts dat ik me geen zorgen hoef te maken. Bovendien is ze op dit moment haar melktanden aan het wisselen, wat haar gebrek aan eetlust in de ochtend natuurlijk ook kan verklaren.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

als haar gewichtscurve in orde is, hoef je je geen zorgen te maken: dan regelt ze haar maaltijden zelf op basis van haar behoeften en dat is prima zo (’s nachts verbrandt een hond, naast de energie voor groei en vitale functies, namelijk niet veel calorieën!)

Het zou dan ook verstandig zijn om gewoon een voerbakje voor haar klaar te laten staan

...

Ja, dat ga ik doen ..

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, misschien wijst ze wel alles af wat industrieel is en niet gezond voor haar. Ze zal vast wel goed eten als je haar vlees geeft... ze geeft de voorkeur aan natuurlijke voeding en daar heeft ze groot gelijk in! Het beste is om het rauw te geven, omdat veel goede voedingsstoffen verloren gaan tijdens het koken. Op barffrance.fr (een Franse website) vind je producten van 100% vlees, makkelijk te serveren en gevarieerd. En als ze maar één keer per dag wil eten, dan is dat prima; dat kan voor haar genoeg zijn, afhankelijk van haar conditie en hoe actief ze die dag is. Pas wel op voor maagtorsies als je haar een flinke portie geeft... Geef haar rust voor en na het eten om dit te voorkomen, zeker als je brokken geeft.

Zoals ik al zei: 's ochtends eet ze helemaal niets, geen brokken en ook geen vers voer.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi! Misschien wijst ze wel alles af wat industrieel geproduceerd is en niet gezond voor haar is. Ze eet vast wel goed als je haar vlees geeft... Ze geeft de voorkeur aan natuurlijke voeding en daar heeft ze groot gelijk in! Het beste is om het rauw te geven, omdat er bij het koken veel voedingsstoffen verloren gaan. Op barffrance.fr (een Franse site) vind je producten die voor 100% uit vlees bestaan, makkelijk te serveren en heel gevarieerd. En als ze maar één keer per dag wil eten, dan is dat haar eigen keuze; dat kan voor haar genoeg zijn, afhankelijk van haar conditie en hoe actief ze gedurende de dag is. Let wel goed op het risico op een maagkanteling als je haar een flinke portie geeft... Rust voor en na het eten is essentieel om dit te voorkomen, vooral wanneer je brokken geeft.

Vertaald Frans
    Maloludo
    Maloludo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn Jack van 5 maanden doet precies hetzelfde. Hij eet pas rond een uur of vier 's middags. Ik zet zijn brokjes 's ochtends al neer, maar hij kijkt er niet naar om. De dierenarts zei dat ik me geen zorgen hoef te maken en dat dit gewoon zijn manier van eten is. Geen zorgen dus, zolang hij maar goed groeit. Die van mij weegt 6,4 kg; hij is wel een beetje aan de zware kant, maar hij moet natuurlijk nog groeien :)

Vertaald Frans
    Maloludo
    Maloludo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn Jack van 5 maanden doet precies hetzelfde. Hij eet pas rond een uur of vier 's middags. Ik zet zijn brokjes 's ochtends al neer, maar hij kijkt er niet naar om. De dierenarts zei dat ik me geen zorgen hoef te maken en dat dit gewoon zijn manier van eten is. Geen zorgen dus, zolang hij maar goed groeit. Die van mij weegt 6,4 kg; hij is wel een beetje aan de zware kant, maar hij moet natuurlijk nog groeien :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Qua gewicht zit ze prima binnen de norm.

Ik heb al 4 of 5 verschillende merken brokken geprobeerd, maar dat is inderdaad wat ze het minst graag eet, welk merk ik ook geef. Met blikvoer van verschillende merken is ze dan weer helemaal geen moeilijke eter. Zelfgekookte maaltijden bestaan uit gekookte kip of rundvlees, gekookte worteltjes en brood, gepofte rijst of pasta.

Ja, tegen mij zeiden ze ook dat ze zichzelf echt niet laat verhongeren, maar 's avonds vliegt ze echt letterlijk op haar voerbak af. Omdat ze 's ochtends niet eet, heb ik inderdaad de neiging om 's avonds wat meer te geven, maar ik overdrijf nooit.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 12

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer