Mijn honden eten naast hun voerbak
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Een manier om de maaltijd wat "speelser" te maken...
Hier eten ze ook het liefst gewoon van de grond :)
Ik vind het zelf geen probleem, omdat ze het voer niet verstoppen maar het gewoon ergens anders opeten.
Ze krijgen hier twee keer per dag hun voerbak, dus als het geserveerd wordt eten ze het op, punt. Vroeger hadden ze onbeperkt voer en toen waren ze veel meer tijd kwijt met het 'rondzeulen' van hun eten.
Hoi,
Ik kan je geruststellen: die van mij doen dat ook!!! Ik heb een hond van 5 jaar en ze pakt haar brokjes in haar bek, legt ze op de grond en eet ze dan pas op! We hebben net een puppy gekregen; de eerste dagen at ze gewoon uit haar voerbak, maar sinds ze de grote hond dat heeft zien doen, neemt ze haar brokjes mee naar een ander plekje om ze daar op te eten! We hebben al van alles geprobeerd met de oudste (matje eronder, voerbakken wat lager zetten, enz.), maar niets helpt!
Ik wens je veel succes en als je ooit een oplossing vindt, dan hoor ik het heel graag!!! Lol
Heb je al eens geprobeerd om een matje onder ze te leggen als ze eten?
Ik bedoel, eten ze op tegels? Want ze kunnen koude pootjes krijgen! lol!
Ik weet het, het klinkt een beetje stom, maar mijn hond deed precies hetzelfde... Alleen bracht hij brokje voor brokje van de keuken naar de mat in de gang!! Hij legde ze op de mat bij de voordeur en at daar zijn brokjes op, waarbij hij er natuurlijk overal een bende van maakte! lol!!
Kortom, daarna hebben we een matje voor hem neergelegd en toen at hij vlak naast zijn voerbak op de mat, maar nog steeds niet eruit. Maar goed, het was in ieder geval een verbetering, want de afstand van de keuken naar de gang was korter en dus was er minder geknoei onderweg!
LOOOL!
Precies dat, ze eten echt als varkens! ^^ Is het niet nog erger om toe te geven aan hun kuren (voor mij is het gewoon een bevlieging of aanstellerij)? Wij pakken hun kop vast en duwen die richting hun voerbak terwijl we zeggen "in de bak", maar het lijkt ze geen barst te schelen zo te zien! lol. Ze zullen wel denken "Ja hoor, klets jij maar lekker een eind weg!" lol
Echt super lief dat hij je begrijpt ^^
Mijn hond legt ze ook op de grond en eet als een "varken" lol, ik zeg dan heel rustig tegen hem: "Stop met eten als een varken! Eet eens fatsoenlijk" en hij begrijpt me nog ook 🤪
Ja, ik ook ^^
Mijn hond is echt een apart geval x)
Ik weet ook niet hoe ik dit moet veranderen, terwijl hij echt niet bang is voor de voerbak. Als ik hem stukjes vlees of kaas geef, vliegt hij er meteen op af.
Ah oké ^^ Ik zie dat ik niet de enige ben! Dat stelt me gerust! lol.
Ah ja, echt gewoon op de grond! :O
Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen! Het is echt super irritant!
Dat vraag ik me ook af voor die van mij ^^
Mijn border eet wel gewoon uit zijn voerbak, maar soms pakt hij een bek vol brokjes mee om ze ergens anders op te eten, en natuurlijk knoeit hij dan alles onder.
Het ergste is mijn shih tzu: die weigert uit zijn bak te eten, dus ik moet de brokjes echt op de grond leggen ^^
10 reacties van 10
- dierencommunicatie
- Mijn hond wordt te opgewonden tijdens het rennen achter andere honden en hapt naar ze