Mijn hond poept te veel per dag

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond,

Ik heb een Jack Russell (kruising Foxterriër) van 2 jaar oud. Ik geef hem 's ochtends een bak voer en 's avonds ook. Ik laat hem 3 of 4 keer per dag uit voor 30 minuten tot een uur per keer, maar toch poept hij minstens 4 keer per wandeling! Ik heb hem ontwormd en alles gedaan, dus is het wel normaal dat hij zoveel ontlasting heeft?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • David Gagne
    David gagne Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik mis je zo ontzettend, mijn grote jongen 😥😥😥

Vertaald Frans
    David Gagne
    David gagne Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb de mijne vandaag moeten laten inslapen. 😢😢😢

Vertaald Frans
    Katleendiaz
    Katleendiaz Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi! Ik heb twee honden: een kleine Yorkshire Terriër van 4 jaar (reu) en een Chinese Naakthond van 9 maanden (teefje), allebei gecastreerd.

Ik gaf ze graanvrije brokjes met 100% dierlijke eiwitten en een mix van groenten en fruit, van Edgard & Cooper voor puppy's met kip of kalkoen.

Toen ik ze liet helpen, zei de dierenarts dat mijn voer te rijk was voor de nieren van de honden en dat ik moest overstappen. Nu geef ik ze Royal Canin Mini Adult in de aanbevolen hoeveelheid, verdeeld over 2 keer per dag. Sindsdien hebben ze last van zachte, koffieverkeerd-kleurige ontlasting en stinkende scheten... Moet ik weer terug naar de graanvrije brokjes? Is dat echt zo gevaarlijk voor de nieren van honden? Ik wil ze ook graag fit houden en op hun ideale gewicht laten blijven: 3 kg voor de York en maximaal 5 kg voor de Naakthond. Bedankt voor jullie advies!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

We hebben net een achtergelaten kleine Epagneul breton geadopteerd (voor onze deur gevonden) van... 10 jaar oud?

Hij was behoorlijk mager.

We hebben hem inmiddels laten chippen, vaccineren en ontwormen.

We geven hem nu senior brokken uit de supermarkt (is dat een goed idee?), in de aanbevolen hoeveelheid voor zijn gewicht. Dit verdelen we over twee maaltijden + wat hele kleine stukjes brood met margarine en een koekje..

Hij schrokt het eten naar binnen, maar we vinden dat hij erg veel poept tijdens het wandelen en in de tuin (naast de tuin gaat hij elke dag een uur wandelen).

Hij is wel wat aangekomen, maar voor ons gevoel is het nog niet genoeg.

Is er een probleem of niet? Hij is al behoorlijk op leeftijd en rustig, maar tijdens het wandelen is hij erg "actief" en levendig.

En hij loopt goed! Wat kunnen we doen? Niets, of... Bedankt.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Zoals al gezegd is, zou ik ook adviseren om over te stappen op graanvrije brokjes. Orijen is de beste keuze, maar er zijn ook andere goede merken als de prijs van Orijen je een beetje tegenhoudt. Denk bijvoorbeeld aan Nutrivet, Purizon, Maxima Grain Free of Carnilove. Elke soort brok heeft natuurlijk z'n voor- en nadelen, maar ze zijn sowieso veel beter dan die van Canaillou (een Frans supermarktmerk).

Let er ook op dat je je goed aan de aanbevolen hoeveelheid houdt. Hoeveel is "twee grote bakken" precies in grammen? Dat lijkt me namelijk behoorlijk veel voor een Jack Russell.

De kans is groot dat de ontlasting verbetert als je van voer wisselt. Zo niet, dan kun je het beste even langs de dierenarts gaan.

Vertaald Frans
    Humeur-De-Chien
    Humeur-de-chien Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik kende dit merk nog niet.

Na het checken van de samenstelling is er geen twijfel mogelijk: het is echt troep. Sorry, maar er is echt geen ander woord voor deze brokken.

Granen als eerste ingrediënt, dierlijke en plantaardige bijproducten, een bizar laag eiwit- en vetgehalte (respectievelijk 23% en 10%), en als ik het koolhydratengehalte uitreken, kom ik op 47% uit! Dat is echt gigantisch.

Of er een direct verband is tussen de voeding en hoe vaak hij moet poepen weet ik niet, maar het is in ieder geval heel aannemelijk.

Ik denk dat je het beste kunt beginnen met het veranderen van zijn voeding. In het minst gunstige geval naar kwalitatief betere brokken, en in het beste geval naar rauwe voeding zoals BARF of Raw feeding.

Als je toch liever brokken blijft geven, dan raad ik je het merk Orijen aan.

Voor de overstap, en zeker gezien zijn huidige voeding, raad ik je aan om je hond een hele dag te laten vasten. De volgende dag stap je dan over op de nieuwe brokken.

Een andere optie is om een overstap van 2 tot 3 weken te doen tussen de oude en de nieuwe brokken.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik geef hem brokjes van het merk Canaillou (een Frans merk), twee grote bakken.

Vertaald Frans
    Stella42
    Stella42 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik ben het met Enicia eens. Voor mijn hondje waren er verschillende mogelijkheden: een virus, een alvleesklierontsteking, maar uiteindelijk bleek het om een overgevoelig spijsverteringsstelsel te gaan.

Sinds ik ben overgestapt op de gastro-intestinale brokken van de dierenarts en twee keer per dag Ulcar (werkzame stof: sucralfaat) geef, is alles weer helemaal opgelost. De ontlasting komt nu twee keer per dag en de consistentie is precies goed: niet te zacht en niet te hard.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 13

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer