Mijn hond leegt haar anaalklieren op mij...
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Die vreselijke lucht komt meestal door de anaalklieren. Het is eigenlijk niet zo moeilijk om ze te legen; vraag je dierenarts gewoon om het een keer voor te doen. Dan kun je voortaan zelf checken of ze wel goed leeg zijn als ze bij je op schoot komt zitten.
Het is inderdaad wel gek dat het gebeurt als ze in slaap valt. Meestal legen ze die klieren door met hun achterwerk over de grond te schuren of tijdens hun behoefte. Hoe dan ook is het verstandig om even de mening van een arts te vragen, je weet maar nooit of er daar toch een klein probleempje zit.
Hoi,
Heb je inmiddels al een afspraak bij de dierenarts gemaakt?
Is er geen kans dat het een ontsteking aan de vulva is?
Bedankt voor jullie reacties, ik houd jullie op de hoogte zodra dit is opgelost 😌
Mijn hond moet ook af en toe zijn anaalklieren laten uitknijpen. Ik merk het meteen als het nodig is, want dan gaat hij met zijn kont over het gras schuren. Ik ga daarvoor naar de dierenarts, want ik weet zelf echt niet hoe je dat moet doen!
Docline: ik wist niet dat een momentje van tederheid met je hond zo erg was 🤔 bedankt voor jullie reacties
Cocker-fp: bedankt voor je advies, ik denk dat ik toch een dierenarts ga bellen omdat ik bang ben haar te bezeren
Dat is echt zo'n rotklus waarvoor ik altijd de dierenarts heb ingeschakeld als de anaalklieren niet op een natuurlijke manier leegden tijdens het poepen.
(Ik herinner me nog een keer dat die enorm stinkende vloeistof tot tegen de muur van de praktijk spoot, zelfs de dierenarts walgde ervan.)
Wanneer til je haar op?
Waarom til je in hemelsnaam een hond van 8 jaar op????
Ja, ik denk dat een afspraak bij de dierenarts inderdaad nodig is... En ja, dat is wat ik ga doen met de handdoeken 😅
Maak even een afspraak bij de dierenarts. Als het alleen bij jou gebeurt, is dat misschien omdat ze zich alleen bij jou echt volledig ontspant (?). Aan de andere kant lijkt het eerder op een incontinentieprobleem; als het echt de anaalklieren zijn die zomaar leeglopen terwijl de hond slaapt, is dat wel heel vreemd.
Leg in de tussentijd even een badhanddoek of een onderlegger op je schoot als je je hondje bij je neemt. ;) Dat zorgt wel voor wat extra was, maar het is minder irritant dan je telkens te moeten omkleden.
Wij doen dit zelf ook voor onze teckel die af en toe last heeft van lekkages.