Hoi community!
Ik zou graag wat advies willen van anderen om een gewoonte van mijn hond te veranderen.
Mijn puppy Spock is 10 maanden oud en ik heb hem al sinds hij 5 weken was.
Toen ik hem net in huis nam, had ik nog een relatie en hadden mijn vriend en ik afgesproken dat hij niet in bed zou slapen, maar alleen in zijn mand. Tot hij ongeveer 3,5 maand oud was, heeft hij altijd in zijn mand op de slaapkamer geslapen.
Daarna ben ik uit elkaar gegaan met mijn partner en moest ik weer bij mijn ouders gaan wonen. Dat was een moeilijke tijd voor me en ik geef eerlijk toe dat ik toen gezwicht ben... Ik heb hem bij me in bed genomen en sindsdien slapen we altijd samen.
Het is altijd een droom van me geweest om een eigen hond te hebben. Hij is mijn eerste hond als volwassene en ik wilde altijd al met mijn hond slapen; we hebben echt een superhechte band.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me realiseer dat dit soms problemen kan geven, vooral voor de privacy met een man en dat soort dingen... Daarom heb ik besloten om hem weer te laten wennen aan slapen in zijn mand. Ik zie niet echt hoe ik dit geleidelijk kan doen, omdat hij er nu zo aan gewend is. Ik dacht erover om een feromonenspray te kopen om in zijn mand te spuiten zodat hij wat rustiger wordt, en hem de eerste nachten in de woonkamer te laten slapen waar zijn mand staat. Zo begrijpt hij dat ik niet meer wil dat hij bij mij slaapt. Maar ik ben bang dat dit traumatisch voor hem is of te rigoureus... Ik weet niet zo goed hoe ik het moet aanpakken, dus ik zou graag wat meningen of ervaringen horen zodat ik dit zo snel mogelijk kan opstarten.
Bedankt voor jullie reacties 🤗