Langwerpige bult aan de linkerkant

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Mijn hond Jack heeft net een antibioticakuur van 3 weken achter de rug vanwege een ontstoken tand. Maar drie dagen geleden merkten we dat er een langwerpige bult verscheen op zijn rechterflank, ter hoogte van zijn ribben. Mijn vriend denkt dat het misschien een reactie is op zijn vaccinatie of de injecties met antibiotica of pijnstillers die hij heeft gehad. Maar waarom op de ribben en pas na bijna 3 weken? Misschien hadden we het eerder gewoon niet opgemerkt. Hij reageerde wel op de vaccinatie, maar dat doet hij eigenlijk altijd. Ik weet het dus even niet meer.

Hebben jullie dit weleens meegemaakt? Ik ben bang dat het een tumor is.

Bedankt.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

10 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Ik ben echt blij voor je en vooral voor hem! Het is waar dat je tegenwoordig zo veel honden met overgewicht ziet, terwijl obesitas in het wild helemaal niet voorkomt. Je kunt beter een hond hebben die wat aan de slanke kant is dan eentje die te zwaar is. Ik weet hoe verleidelijk het is om ze af en toe wat lekkers toe te stoppen om ze te verwennen. Dus, vanaf nu niet meer snacken tussen de maaltijden door, beloofd! Fijne avond nog en bedankt voor de update, zeker omdat het zulk goed nieuws is!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Gelukkig viel het allemaal wel mee. Het is gewoon een vetbultje dat in de onderste huidlaag is ontstaan, vandaar dat de bult zo hard aanvoelt. Hij heeft geen overgewicht, maar een kilootje afvallen kan geen kwaad. Wel even in de gaten blijven houden... bedankt misanthrope.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Probeer zen te blijven voor hem, hij voelt al je emoties aan en dit is niet het moment om hem te stressen, ook al snap ik heel goed dat dat niet makkelijk is. Blijf rustig terwijl je op de uitslag wacht, en ook daarna. Net als bij mensen moeten honden de moed erin houden en daarvoor moet jij er voor hem zijn. Houd ons op de hoogte. Bedankt.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb net even op internet gekeken en daar ben ik echt van geschrokken. Een harde bult is vaak een teken van een tumor. Hij heeft nooit ergens last van gehad en in slechts 1,5 maand tijd heeft hij nu een abces aan zijn tand en een bult op zijn flank... *****...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Wat lief van je! Fijne zondag en een dikke knuffel voor je viervoeter.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, je hebt gelijk. Maar een bloeduitstorting!!! Hoe heeft hij dat nou gekregen? Ik maak een afspraak voor woensdag en laat het jullie daarna weten. Bedankt.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Laat een echo maken! Dan heb je alvast een eerste idee. Afhankelijk van de diagnose kun je daarna eventueel nog een MRI laten doen. Natuurlijk kan het gewoon een bloeduitstorting zijn, maar je kunt beter een onderzoek voor niets doen dan dat je iets belangrijks over het hoofd ziet.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Laat een echo maken! Dan heb je alvast een eerste idee. Afhankelijk van de diagnose kun je daarna eventueel nog een MRI laten doen. Natuurlijk kan het gewoon een bloeduitstorting zijn, maar je kunt beter een onderzoek voor niets doen dan dat je iets belangrijks over het hoofd ziet.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor je snelle reactie. De bult is best groot, vooral in de lengte. Het doet geen pijn en mijn hond lijkt er geen last van te hebben. Hij is niet echt groter geworden sinds we hem ontdekten, maar lijkt wel iets naar beneden te zijn gezakt. Ik heb deze week een afspraak bij de dierenarts voor een controle na zijn infectie. Ik betwijfel of het een abces is aangezien hij aan de antibiotica zat, maar je weet het maar nooit. Mijn mannetje wordt bijna 4. Hij is jong en vol leven. Ik hoop van harte dat het niets ernstigs is.

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

De kans is vrij klein dat dit een reactie is op de injecties als die niet op die plek zijn gegeven. Groeit de bult snel? Is het pijnlijk als je eraan zit? Heb je gemerkt of er vocht uitkomt? Een tumor is een mogelijkheid, maar het zou ook een bloeduitstorting of een abces kunnen zijn. Ik raad je echt aan om snel naar je dierenarts te gaan voor onderzoek, zoals een punctie, om te bepalen wat deze bult precies is. Je kunt er beter vroeg bij zijn voordat het erger wordt.

Veel sterkte,

Julie

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 10

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer