Kruising Beagle x Jack Russell

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Hoe zijn kruisingen tussen een beagle en een jack russell? Ik vind ze er fysiek echt superleuk uitzien, maar hoe zit het met hun gedrag en karakter? Zijn ze een beetje aanhankelijk?

Het moeten wel echt actieve honden zijn, toch? Want beagles en jacks zijn allebei behoorlijk druk.

Bedankt voor het delen van jullie tips en ervaringen! Vinden jullie dat als je twijfelt tussen twee rassen (in dit geval de beagle en de jack russell) het een goed idee is om een kruising van die twee te nemen?

PS: Mijn beste vriend wil graag een dalmatiër adopteren. Kunnen jullie me vertellen wat de kenmerken van dit ras zijn qua aanhankelijkheid, gedrag en activiteitsniveau? En zijn ze geschikt voor kinderen, want zijn vriendin is zwanger.

Echt ontzettend bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

22 antwoorden
Sorteren op:
  • Nightwing
    Nightwing Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi! Hoe zijn kruisingen tussen een beagle en een jack russell? Ik vind ze er echt superleuk uitzien, maar hoe zit het met hun karakter en hoe aanhankelijk ze zijn? Het zijn vast heel actieve honden, toch? Want beagles en jacks zijn allebei behoorlijk druk. Ik hoor graag jullie tips en ervaringen! Vinden jullie dat als je twijfelt tussen twee rassen (in dit geval de beagle en de jack russell) het een goed idee is om een kruising te nemen? PS: Mijn beste vriend wil graag een dalmatiër, kunnen jullie me vertellen wat de kenmerken van dit ras zijn: qua aanhankelijkheid, gedrag en hoe actief ze zijn? En zijn ze geschikt voor kinderen, want zijn vriendin is zwanger. Alvast superbedankt voor jullie reacties!

Ik heb me speciaal aangemeld om hier even te reageren...

🙄

Ik heb zelf een teefje gehad, een kruising Beagle/Jack. Ik had haar vanaf dat ze een puppy was tot ze overleed op haar tiende (haar eerste gezondheidsprobleem... binnen drie dagen was ze weg :-( ).

Die hond was echt een schatje. Heel lief, aanhankelijk, een echte knuffelkont... ook heel levendig, maar zonder dat ze hyperactief was of constant actie nodig had. Misschien heb ik gewoon geluk gehad, wie weet? In ieder geval was ze een lieverd, een geweldige steun, een echte beschermer (voor mij en voor mijn andere hond)... soms wel wat koppig en jaloers (toen ik een relatie kreeg, plaste ze weleens op bed aan de kant waar diegene sliep :D ), speels... en ze had haar jachtinstinct behouden (een paar ongelukkige ratten kunnen het niet meer navertellen... en de 'trofeeën' die ze me trots kwam brengen, heb ik maar niet bewaard :) ).

Als ik lees wat anderen hier schrijven, denk ik dat ik inderdaad veel geluk heb gehad en dat ze uiteindelijk de slechte eigenschappen van beide rassen niet had meegekregen... maar ik zou er echt veel voor over hebben om weer zo'n hond te hebben.

Vertaald Frans
    D
    Dyana134 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi! Hoe zijn kruisingen tussen een beagle en een jack russell? Ik vind ze er echt superleuk uitzien, maar hoe zit het met hun gedrag en karakter? Zijn ze een beetje lief en aanhankelijk? Het zijn vast heel actieve honden, toch? Want beagles en jacks zijn van zichzelf al behoorlijk druk. Ik hoor graag je tips en ervaringen! Denk je dat het een goed idee is om voor een kruising te gaan als je twijfelt tussen deze twee rassen (in dit geval de beagle en de jack russell)? PS: Mijn beste vriend wil graag een dalmatiër adopteren. Kun je me vertellen wat de kenmerken van dit ras zijn wat betreft aanhankelijkheid, gedrag en energieniveau? En zijn ze geschikt voor kinderen? Zijn vriendin is namelijk in verwachting. Alvast heel erg bedankt voor de reacties!

Ik heb zelf een kruising tussen een beagle en een jack russell. Het is een enorme schat, maar wel een beetje eigenwijs. Ze hebben veel beweging nodig, anders gaan ze ervandoor. Het zijn heel intelligente honden en ze hebben duidelijke regels nodig. Ook al ontsnappen ze wel eens, als de baas ze genoeg liefde geeft, komen ze altijd wel weer naar huis. Het zijn goede jagers en ze zijn erg speels; ze vinden het geweldig om met kinderen te spelen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Nou, als ik de reacties van jullie allemaal zo lees, zou een rashond dus beter zijn... Nu ben ik het spoor even bijster!"

Ik denk niet dat dat de conclusie is die je uit alle berichten moet trekken. Zeggen dat kruisingen over het algemeen probleemhonden zijn, is echt totale onzin. Aan de andere kant is het wel zo dat bepaalde combinaties nogal explosief kunnen uitpakken... of juist niet!

We hadden het hier over een Jack Russel gekruist met een Beagle, twee rassen die veel beweging nodig hebben en een ervaren baasje vereisen om ze goed op te voeden. Verder loop je bij een kruising echt niet meer risico dan bij een rashond!

Tot slot: de makkelijkste honden zijn vaak de 'vuilnisbakjes', het resultaat van zoveel verschillende kruisingen dat de meest uitgesproken karaktertrekjes mooi zijn afgezwakt!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Een asielhond waarvan je de aanleg al kent ^^ waarom geen Parson of een Jack? Daar zitten de asielen vol mee, maar dan een opaatje van 8/9 jaar die nog wel pit heeft, maar minder dan zo'n jonge wildebras ^^ enfin, het is maar een idee, ik weet het ook niet, je moet het maar even overleggen met het asiel. Ik heb goede dingen gehoord over eilandhonden (ik weet niet meer hoe ze die noemen), blijkbaar passen die zich heel makkelijk aan aan allerlei situaties.

De créoles!!! Echt de top van de top! 🐶

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja super, nou, ik ga wel even bij het asiel kijken om te zien hoe het zit. Ik zie het wel en als zij me afraden om een hond te nemen, dan ga ik voor een kat. Wat die kat betreft heb ik trouwens nog geen idee welk ras ik zou moeten kiezen, of dat het een gewone huis-tuin-en-keukenkat wordt. Ik weet ook nog niet of het een kater of een poes wordt, of een kitten of juist een jonge volwassen kat! Ik laat me daarover door hen adviseren.

Ja, Westies zijn ook echt schattig, die honden zien er zo vrolijk uit!

Bedankt allemaal!

Vertaald Frans
    Petyrlechon
    Petyrlechon Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Trouwens, zoals Aggie al zegt: in het asiel vind je allerlei types, van de fanatieke marathonloper tot het rustige oudje dat alleen maar een baasje zoekt om lekker tijd mee door te brengen, wie je ook bent 😉

Vertaald Frans
    Petyrlechon
    Petyrlechon Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Binnen de groep terriërs zie ik niet echt welke de "minst actieve" zou zijn. Het zijn in de eerste plaats jachthonden; daarom worden ze ook terriërs genoemd, omdat ze gefokt zijn om konijnen, fretten enz. op te jagen. 😉 De Fox is naar wat ik heb gehoord een behoorlijk eigenwijze hond en zeker niet de makkelijkste om op te voeden 😁

Als je bereid bent om er wat tijd in te steken (een wandeling van een uur + speelsessies gedurende de dag + 's avonds naar het strand of iets dergelijks), dan is de Westie bijvoorbeeld een schattige en "best relaxte" kleine terriër, tenminste voor zover ik weet 😁

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ah ja, dat is het inderdaad ^^ Er zijn stichtingen die ze naar Nederland halen, het is misschien wel de moeite waard om daar eens een kijkje te nemen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Een asielhond waarvan je het karakter al een beetje kent ^^ waarom geen Parson of een Jack? Er zitten er genoeg van in het asiel. Maar dan een oudje van een jaar of 8/9 die nog wel lekker fit is, maar minder druk dan zo'n jonge wildebras ^^ enfin, het is maar een idee, je zou het bij het asiel moeten navragen. Ik heb goede verhalen gehoord over eilandhonden (ik weet even de naam niet meer), die schijnen zich heel makkelijk aan te passen aan allerlei situaties.

Oké, ik was nog vergeten te zeggen dat ik bij Fox Terriers de gladharige variant leuker vind dan de ruwharige.

Met die eilandhonden, bedoel je dan de honden van het eiland Réunion, de Royal Bourbons? (Ik heb even gegoogeld op "eilandhonden"). Als dat ze zijn, die zijn echt super schattig!

Bedankt voor je hulp.

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Een asielhond waarvan je het karakter al een beetje kent ^^ Waarom geen Parson of een Jack Russell? Daar zitten de asielen vol mee. Maar dan een oudje van een jaar of 8 à 9 die nog wel lekker fit is, maar net wat minder dan zo’n jonge wildebras ^^ Nou ja, het is maar een ideetje, je zou het even met het asiel moeten overleggen. Ik heb ook goede dingen gehoord over die honden van de eilanden (ik weet de naam even niet meer), die schijnen zich heel makkelijk aan te passen aan allerlei situaties.
    Vertaald Frans
  • 10 reacties van 22

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer