Hond blaft voor de deur

B
Bonjouravous Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, zoals de titel al zegt, blaft mijn hond urenlang voor de deur om naar binnen gelaten te worden.

Titi is 5 jaar oud (schatting van de dierenarts) en ik heb hem 4 jaar geleden geadopteerd.

We hebben een huis met een grote tuin. Hij slaapt 's nachts binnen.

Het probleem is dus dat Titi urenlang voor de deur kan staan blaffen om naar binnen te mogen. We hebben echt alles al geprobeerd: in het begin lieten we hem meteen binnen als hij te veel blafte, een fout die we zelf ook wel inzien, maar we proberen dit al jaren te corrigeren. Een hondentrainer gaf als tip om hem te negeren, maar hij blijft maar urenlang doorgaan. We hebben speeltjes geprobeerd om hem buiten bezig te houden, hem op zijn kop geven, super lange wandelingen gemaakt, hem naar binnen geroepen op de momenten dat hij juist niet blaft zodat hij het snapt... maar niets lijkt te werken.

Je snapt vast wel dat het ontzettend stressvol is om die kleine Jack urenlang onafgebroken te horen blaffen, dus inmiddels geven we het maar op en laten we hem toch maar binnen... We hebben nog een tweede, oudere hond die dit gedrag helemaal niet heeft. Ze spelen samen en kunnen het prima vinden, dus hij is in principe niet alleen buiten.

Wat kan ik doen om mijn hond beter te begrijpen en dit gedrag af te leren?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

31 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dus hij zit urenlang buiten terwijl jij binnen bent, klopt dat? Is dat niet een beetje zielig? Een hond wil graag bij zijn baasje zijn. Ik ga ervan uit dat je buitenshuis werkt, dus de hond is dan alleen (er moet natuurlijk gewerkt worden), maar als je dan thuis bent, is hij nóg steeds alleen buiten. Is het een probleem als hij gewoon bij jou binnen komt?

Vertaald Frans
  • 31 reacties van 31

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!