Hond blaft als ik weg ben en boze buren

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Ik vermoed dat er al vaker onderwerpen over dit thema geopend zijn, maar omdat elke situatie anders is, stuur ik toch even deze SOS de deur uit.

Ik ben net naar een appartement in Parijs verhuisd en ik heb een Jack Russell teefje van 5 jaar oud.

Het probleem is dat ze blaft als ik er niet ben, en blijkbaar doet ze dat aan één stuk door. Mijn buren zijn inmiddels tot wanhoop gedreven... Ik ben bang dat er maatregelen volgen als er niets verandert. Ze blaft zodra ze geluid hoort in het trappenhuis, of soms blijkbaar zonder reden (volgens de buren dan).

Ik wil echt dat dit stopt, want zelfs als ik thuis ben en ze iets hoort begint ze te blaffen. Voor mij is het ook niet meer te doen, zeker niet om 4 uur 's ochtends!...

Als iemand me kan helpen, zou ik je echt ontzettend dankbaar zijn.

Alvast bedankt,

Ophélie

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

22 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Célineo
    Célineo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Nou, om te beginnen, zou je een typische dag voor haar kunnen beschrijven? Hoe vaak en hoe lang ze uitgaat en wat ze de rest van de dag zoal doet? Het is belangrijk om te checken of ze genoeg om handen heeft en of ze haar energie goed kwijt kan, zodat blaffen geen dagtaak voor haar wordt... De redenen voor blaffen kunnen heel uiteenlopend zijn en gezien de situatie raad ik je aan om een hondengedragstherapeut in te schakelen die bij je thuis langskomt om je te helpen dit probleem op te lossen.

In de tussentijd, wat betreft het blaffen naar geluiden in het trappenhuis, kun je die geluiden simpelweg uitlokken (met hulp van een vriend) – of zelf goed opletten – en je hond observeren. Zodra je ziet dat ze alert wordt op het geluid, nog vóór ze blaft: wees super enthousiast, geef haar flink wat lekkers en verras haar met je complimenten. Dit voorkomt dat ze gaat blaffen en leert haar om stil te blijven bij dit soort geluiden (stil blijven levert haar immers meer op). (Als ze toch blaft, loop dan naar een andere kamer; ze zal waarschijnlijk geneigd zijn je te volgen en dan stopt ze sneller). Het zal wat tijd kosten, maar ik heb mijn hond zo geleerd om stil te blijven in mijn bijzijn bij dit soort geluiden... Het lost niet alles meteen op, maar het zou al een mooie vooruitgang zijn.

Persoonlijk zou ik nooit angst of pijn gebruiken om mijn hond op te voeden...

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn hond blafte ook... Ik heb de antiblafband van mijn moeder geleend (ingesteld op de trilstand en niet op de schokstand, ook al zit die functie erop, ik wil m'n hond natuurlijk niet gek maken). Ik heb de stand steeds wat hoger gezet tot hij er een beetje van schrok, en als bij toverslag hield het blaffen op!! Je hebt ze voor mooie prijsjes, die van mijn moeder kostte 40 € – profiteer ervan nu het uitverkoop is!!

Dat is de prijs van het succes ^^

Vertaald Frans
  • 22 reacties van 22

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer