Gek gedrag met haar "knuffel"

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik probeer te begrijpen waarom Fiona zich zo "gedraagt" met haar knuffel. Ze heeft een paar dagen geleden een nieuwe knuffel gekregen en ze doet er heel raar mee.

Ze heeft hem niet gesloopt (wat echt zeldzaam is) en ze is er juist super voorzichtig mee.

Ze verstopt hem achterin haar bench en gaat er bovenop liggen zodat niemand hem kan afpakken. Ze kruipt ermee onder de dekens met de knuffel in haar bek, en als we het wagen om hem af te pakken, springt ze tegen ons op en begint ze te piepen tot we hem teruggeven.

Uiteindelijk spelen we niet echt met haar met deze knuffel, want ik heb het idee dat ze er helemaal gek van wordt.

Dan pakt ze hem weer in haar bek, loopt ze door het hele huis en zoekt ze naar HÉT perfecte plekje om hem te verstoppen en om zelf ook bij hem te schuilen.

Als ze het juiste plekje niet kan vinden, begint ze te piepen en loopt ze zenuwachtig rondjes.

Heeft iemand hier een verklaring voor?

Hier wat foto's:

Gek gedrag met haar "knuffel"

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

70 antwoorden
Sorteren op:
  • N
    Nana92 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

We hebben een Yorkshire van 10 jaar en sinds drie dagen doet ze heel vreemd met een knuffel (die ze normaal gesproken altijd helemaal sloopt). Ze piept als ze hem niet meer heeft, verstopt zich ermee en eet bijna niets... We maken ons echt veel zorgen, maar onze dierenarts heeft pas over een week tijd. 
    Als ik het goed begrijp, lijkt dit op een schijnzwangerschap, toch?

Vertaald Frans
    G
    Glagla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Die van mij doet het al sinds ze klein was. Ze is gesteriliseerd en is inmiddels 12 jaar oud. Het is een Franse bulldog; ik laat haar gewoon begaan en val haar niet lastig.

Vertaald Frans
    L
    Lollooo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi, mijn Jack Russell doet precies hetzelfde, maar hij is een reu. Kun je me uitleggen hoe dit zit?
    Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mercotte, hoe oud is je mannetje? Misschien is het een behoefte aan wat geborgenheid die hem aan zijn moeder of nestgenootjes doet denken? Heb je hem al lang?

Vertaald Frans
    M
    Mercotte Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb een mannetje en hij heeft een klein kleedje waar hij een propje van maakt en dat in zijn bekje neemt. Hij slaapt ermee of hij kijkt je ermee aan, echt super schattig. Waarom doet hij dat eigenlijk? Misschien is het wel zijn knuffeltje?

Vertaald Frans
    Tania28
    Rapporteren

Maak je geen zorgen, je bent op dit moment gewoon even de kluts kwijt...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Echt waar? Jeetje, hij had dus gewoon gelijk! En ik nog tegen hem zeggen "nee joh, dat kan echt niet"... sta ik even mooi voor gek! Bedankt Tania ;)

Vertaald Frans
    Tania28
    Rapporteren

Ja hoor, onze fokker had ons ook al verteld dat we geen piepspeeltjes moesten nemen!

Samsam doet net alsof ze puppy's heeft, dus ze gebruikt haar knuffels en andere spullen als haar baby's. Ze heeft last van melkproductie die behandeld moet worden, want anders kan dat voor complicaties zorgen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Het gaat weer wat beter, hoor :)

Maar weet je, het klinkt misschien vreemd, maar ze heeft een andere knuffel gekregen die ook piept. En eigenlijk, vanaf het moment dat we die knuffel laten piepen, stopt ze met alles en wordt ze er echt supervoorzichtig mee. Mijn vriend zei dus dat ik moet stoppen met dat gepiep, omdat ze denkt dat het een puppy is die huilt. Denk je dat dat zou kunnen? 🤪

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 70

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!