Een van mijn honden heeft een condoom opgegeten
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi,
Het makkelijkste โ uit ervaring met een van mijn eigen honden die ooit iets vreemds had ingeslikt โ is om hem gewoon zijn voer te geven. Zo vormt de voedselbrij een laagje om het voorwerp heen en komt het er met de ontlasting weer uit. We hebben het hier natuurlijk over een zacht voorwerp dat niet giftig is en geen interne schade kan aanrichten.
Om jezelf gerust te stellen, kun je contact opnemen met de dienstdoende dierenarts. Het nummer van de spoeddienst hoor je meestal via het antwoordapparaat van je eigen dierenartspraktijk.
Het risico is klein, maar gezien de grootte van je hondje kan het er bij de uitgang misschien een beetje blijven steken. Houd de ontlasting goed in de gaten en als het er niet snel uitkomt, is het wel nodig om even langs de dierenarts te gaan.
Niet echt chic hรจ, die honden van ons...
Hoi,
Mijn Australische herder pup van 3 maanden heeft net een gebruikt condoom ingeslikt. Ik weet echt niet wat ik moet doen en ik ben heel erg bang. Hebben jullie tips?
Ze heeft haar 'sokken van meneer'-fase gehad ๐ oh wat hou ik van m'n kleine meid! Ze leert m'n man heel goed om wat vaker op te ruimen ๐ฅณ
Je weet wat je nu te doen staat: laat de hond zijn systeemkast maar opeten ๐
Lol, precies dat! Je moet gewoon in de drollen gaan graven!
Ach, we maken het bijna allemaal wel een keer mee hoor! Niks om je voor te schamen! Het is alleen niet bepaald een pretje, laten we het daarop houden ๐
Mijn vriend moest een keer een drol mee naar binnen nemen om een soort mini-moederbordje weer in elkaar te puzzelen; onze kleine meid had een deel van zijn headset opgegeten en de microfoon miste nog!
Laten we zeggen dat het hem wel heeft gemotiveerd om zijn spullen voortaan beter op te ruimen!
(Ahhh, ik hou van m'n hond! ๐ค Ze heeft in een uurtje voor elkaar gekregen wat mij in vier jaar nog niet is gelukt!) ๐
Hier de foto's...

Sterkte, zoals hierboven al gezegd kan een goed recept je helpen
Bedankt allemaal voor jullie tips, ik ga ze vanaf hun volgende maaltijd meteen toepassen :)
Hoi!
Ik denk dat het er via de ontlasting wel weer uitkomt. Houd de algemene toestand van je hond goed in de gaten en check even de poep.
Ik begrijp je bezorgdheid heel goed; die van ons pakte als pup een keer een condoom in haar bek in het bos (lekker opgevoed zijn sommige mensen ook!). Ik kon het gelukkig meteen afpakken, maar dat was gewoon mazzel, je kunt nu eenmaal niet alles zien!
Sterkte! ๐
http://www.vetrepro.fr/article-veterinaire-72-5-les-corps-etrangers-digestifs
Kleine stukjes appel (zonder de pitjes) als tussendoortje ๐ zijn ook heel lekker.