Bloedende, etterende wrat: wat denken jullie?

Alyann
Alyann Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Mijn hond, een Jack Russell-teefje van 11 jaar, heeft een wrat waar ik me zorgen over maak: hij is relatief groot voor haar formaat (1 cm diameter), zit aan de binnenkant van haar dij, ettert, bloedt een beetje en ziet eruit als een "krater".

Haar gedrag is verder niet veranderd, alles gaat goed. Ze heeft wel een oogontsteking aan beide ogen waar de dierenarts haar voor behandelt, maar het lijkt niet echt over te gaan.

Mijn hondje heeft al een paar kleine ouderdomswratjes, maar niks dat hierop lijkt. Ze heeft ook aan de binnenkant van haar andere dij een talgkliercyste gehad die vanzelf is opengegaan (de dierenarts had daar al naar gekeken).

Ik heb geprobeerd om informatie te vinden op internet, maar ik kom er niet echt uit. Ik zag een artikel over mastceltumoren, maar dat klinkt wel heel erg alarmerend.

Als er een dierenarts of een hondeneigenaar langskomt die iets vergelijkbaars heeft meegemaakt, hoor ik heel graag je advies voordat ik bij de dierenarts eindig met een hoge rekening...

Alvast bedankt,

Alyson

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

19 antwoorden
Sorteren op:
  • Loustick
    Loustick Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond, 
    Onze Samojeed van bijna 13 jaar heeft precies dezelfde wrat bij haar linkeroog (aan de buitenkant). En ze heeft afscheiding aan de linkerkant (elke dag een flinke klodder oogprut).
    Daarnaast heeft ze er nog twee: op haar voorhoofdje en in haar nek.
    We gaan snel even langs de dierenarts, maar mijn vraag is: als ze voorstellen om ze onder narcose weg te halen, vind ik dat gezien haar leeftijd best eng.
    Alvast bedankt voor jullie reacties.

Hoi, normaal gesproken denkt de dierenarts daar zelf ook over na. Als dat niet het geval is, moet je het hem of haar gewoon vragen.

Vertaald Frans
    I
    Isarider57 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond, 
    Onze Samojeed van bijna 13 jaar heeft precies zo'n zelfde wratje bij haar linkeroog (aan de buitenkant). Ze heeft ook last van uitvloeiing aan de linkerkant (elke dag zo'n flinke klodder 'oogprut').
    Daarnaast heeft ze er nog twee: op haar voorhoofdje en in haar nek.
    We gaan snel even naar de dierenarts, maar mijn vraag is: als ze voorstellen om ze onder narcose te verwijderen, vind ik dat gezien haar leeftijd best wel eng.
    Alvast bedankt voor jullie reacties.

Vertaald Frans
    PinsonReconnaissant7188
    Pinsonreconnaissant7188 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn beagle van 10 (met overgewicht) heeft ook veel wratten, waarvan sommige best groot zijn. Hij krabt ze er uiteindelijk af en dan blijft er een krater over... Toevallig heeft hij sinds die wratten ook last van een oogontsteking! (Zijn ogen kijken zelfs verschillende kanten op).

Ik begin vandaag met Verrusyl van Boiron.

Even afwachten.

Ik heb gelezen dat het beter werkt met extra magnesium en thuja erbij...

Vertaald Frans
    Gabyn
    Gabyn Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Duurt dit al maanden? Ben je al bij een dierenarts geweest? Zo niet, ga dan direct naar een dierenarts en blijf niet op internet rondhangen!

Vertaald Frans
    M
    Marryban Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, mijn hond heeft al een paar maanden zo'n soort wrat en mijn andere hond blijft er maar aan likken... Het lijkt hem geen pijn te doen, maar het lekt om de haverklap. Moet ik hiermee zo snel mogelijk naar de dierenarts?

Vertaald Frans
    Sylvie 92360
    Sylvie 92360 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik voel echt met je mee voor je poes. Helaas is er vaak niet veel aan te doen... Ik maak het zelf voorzichtig schoon met colloïdaal zilver 15 ppm en dep er 2 tot 3 keer per dag wat Phyto’derm op met een wattenstaafje. Soms wordt de wrat wat kleiner (er vallen dan stukjes af), maar het komt altijd weer terug. Ik heb haar ook Verrusyl gegeven (2 flesjes van 30 ml, waarbij ik 1 druppel per kg lichaamsgewicht 's ochtends en 's avonds gaf), maar ik ben ermee gestopt; ik weet eigenlijk niet of dat nou verstandig was of niet. Thuja (homeopathie) schijnt ook goed te kunnen werken, maar ik weet niet zeker of dat geschikt is voor katten... Nou ja, dat is in ieder geval mijn ervaring. De wrat zit er nog steeds, maar ze heeft er gelukkig niet echt last van.

Vertaald Frans
    Sylvie 92360
    Sylvie 92360 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik voel echt met je mee voor je poes. Helaas is er vaak niet veel aan te doen... Ik maak het zelf voorzichtig schoon met colloïdaal zilver 15 ppm en dep er 2 tot 3 keer per dag wat Phyto’derm op met een wattenstaafje. Soms wordt de wrat wat kleiner (er vallen dan stukjes af), maar het komt altijd weer terug. Ik heb haar ook Verrusyl gegeven (2 flesjes van 30 ml, waarbij ik 1 druppel per kg lichaamsgewicht 's ochtends en 's avonds gaf), maar ik ben ermee gestopt; ik weet eigenlijk niet of dat nou verstandig was of niet. Thuja (homeopathie) schijnt ook goed te kunnen werken, maar ik weet niet zeker of dat geschikt is voor katten... Nou ja, dat is in ieder geval mijn ervaring. De wrat zit er nog steeds, maar ze heeft er gelukkig niet echt last van.

Vertaald Frans
    Madissondugard
    Madissondugard Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, mijn poes is 18,5 jaar oud en ze heeft een grote, goedaardige wrat boven haar oog. De dierenarts wil het risico niet nemen om die vreselijke wrat operatief te verwijderen, omdat de kans groot is dat ze de narcose niet overleeft. Ze heeft namelijk last van een hoge bloeddruk en een te snel werkende schildklier. Die wrat bloedt nu al drie dagen... Wat vinden jullie ervan??? Zijn er andere oplossingen om die wrat weg te halen???? Bedankt voor jullie reacties, ik maak me echt heel erg zorgen om haar.

Vertaald Frans
    Madissondugard
    Madissondugard Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi allemaal, mijn poes is 18 en een half jaar oud en ze heeft een grote, goedaardige wrat boven haar oog. De dierenarts wil het risico niet nemen om die vreselijke wrat operatief te verwijderen, omdat de kans groot is dat ze de narcose niet overleeft. Mijn katje heeft namelijk ook last van een hoge bloeddruk en een te snel werkende schildklier. De wrat bloedt nu al drie dagen. Wat vinden jullie hiervan??? Zijn er misschien andere oplossingen om die wrat weg te halen???? Bedankt voor jullie reacties, ik maak me echt heel erg zorgen om mijn meisje.

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Nooit Tea tree gebruiken bij de ogen of de slijmvliezen, dat is gevaarlijk en ontzettend pijnlijk.

Ik heb het op mezelf getest, ik kan het bevestigen 🤧🤧

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 19

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!