Goedenavond, ik zou graag willen weten hoe ik het gedrag van mijn pup kan corrigeren. Ze is vandaag precies 4 maanden oud. Telkens als mijn kinderen samen aan het spelen zijn (niet met de pup), gaat ze naar hen toe en begint ze hen te bijten. Dit doet ze zelfs als de kinderen gillen dat ze pijn doet. Ja, ze wil misschien wel gewoon spelen, maar ik wil dit echt afleren. Hoe vaak ik haar ook aan de lijn leg in huis of haar laat liggen, ze begint telkens weer opnieuw. En dan heb ik het nog niet eens over het uitlaten aan de lijn; als ik gewoon loop gaat het prima, maar zodra ik een stukje ren, wil ze in mijn kuiten bijten. De kinderen kunnen haar ook niet uitlaten, omdat ze hen dan ook alleen maar wil bijten. Ik wil dit echt aanpakken voordat het straks te moeilijk wordt of er een ongeluk gebeurt. Mijn kinderen zijn hier ook extra gevoelig voor: twee weken geleden hadden we nog een grote Golden Retriever die mijn dochter in haar gezicht vloog. Die hebben we helaas moeten laten inslapen, maar deze pup deed dit dus al vóór dat gebeurde. Ik heb echt hulp nodig, want ik wil haar echt niet weg hoeven doen. <\/p>
Pup die de kinderen en ons bijt
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Anouka, ik ben echt verbijsterd door je bericht.
Je hebt duidelijk totaal geen verstand van honden. Eerlijk gezegd denk ik dat je er in deze fase van je leven beter geen zou kunnen hebben. Als je een goed nieuw baasje vindt die de opvoeding van je pup op zich wil nemen, raad ik je aan om hem te verkopen.
Niemand hier gaat je vertellen hoe je dit arme hondje nog meer kunt aanpakken, net zoals niemand je zou adviseren om je kinderen opgesloten te houden voor je eigen rust: een puppy heeft, net als een kind, behoefte aan spel, contact met leeftijdsgenootjes en moet zijn energie kwijt kunnen.
Als je je ook maar een klein beetje had verdiept in de 'gebruiksaanwijzing' van een puppy, dan was je nu niet het type baasje aan het worden dat haar dier steeds slechter behandelt.
Waarom heb je een puppy genomen als je niet weet hoe je hem moet opvoeden?
Waarom heb je voor een husky gekozen?
En sorry hoor, maar ik vind het echt niet normaal om een hond te laten inslapen alleen maar omdat hij tegen een kind is opgesprongen (als ik zo zou redeneren, waren al mijn honden al dood geweest ^^').
23 reacties van 23