Mijn puppy van 4 maanden gooit constant zijn waterbak om
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Glas breekt makkelijker en in kleinere stukjes dan keramiek, dat veel dikker is en misschien ook wel handiger voor je is 🙂.
Keramiek dat kapotgaat snijdt net zo hard. Maar als je bak zo groot is als een slakom en tot de rand gevuld is met water, is er geen enkele kans dat de hond hem sloopt, tenzij het een superhond is met zweefkrachten x-) Zelfs ik moet al moeite doen om hem op te tillen, dus tja.
Glas is een beetje riskant, als hij het omstoot en het breekt kan hij zich snijden.. Voor zware voerbakken heb je die van keramiek.
RVS is nog best licht, zelfs als de bak vol is! Het idee om de bak op een speciale standaard te zetten is echt een goed plan, maar zelf gebruik ik gewoon een simpele glazen schaal, een soort saladekom, en dat werkt echt super. Het is zwaar, dus je pup of volwassen hond krijgt hem niet zomaar omhoog of omgegooid. Bovendien blijft het water in glas lekker koel, in tegenstelling tot in een plastic bak.
Gebaseerd op 14 jaar ervaring met een Duitse herder.
Ik heb onder andere ook dit probleem. Ik had twee RVS-bakjes met een standaard en het is juist het geluid dat ze maken waar hij zich enorm mee vermaakt! Daarom heeft hij nu voor het eten een bakje van hard plastic. De RVS-waterbak staat nog wel op de standaard, maar die zit nu vastgemaakt, omdat hij anders altijd wel een manier vindt om hem eruit te krijgen. Of hij sjouwt anders met de bak én de standaard het hele huis door. Schoonmaken is één ding, maar hem zonder water laten zitten als je van huis bent, is erg lastig.
Ik ga daar ook voor kiezen, bedankt :)
Stap over op een RVS voerbak.
bijv. ---> https://www.google.nl/search?q=hondenbak+rvs&tbm=isch
Nee, z'n voerbak is niet van rvs, ik weet eigenlijk niet precies wat voor materiaal het is.
Dat idee voor die standaard is echt top, dat moet even wachten tot volgend weekend :D
Dank jullie wel! :)
Staan de bakken gewoon op de grond? Wij hebben een standaard waar de bakken in zitten, zodat onze pup ze er niet uit kan halen. Want inderdaad, als we een bak water in de tuin zetten, pakt hij de bak vast om hem mee te nemen naar "zijn kuil" (een klein holletje dat hij onder de heg heeft gegraven om lekker koel te liggen en vooral om al zijn speeltjes te verzamelen... of gejatte spullen xD). Zo'n standaard kun je volgens mij best zelf maken als je een beetje handig bent, met wat houten planken en twee gaten voor de bakken :)