Hoi allemaal,
Ik zou graag jullie mening en advies willen: ik heb een Siberische Husky van anderhalf jaar die de kippen van mijn buren heeft opgegeten. Hij had een gat onder het hek gegraven, is het kippenhok in gerend en heeft in totaal 17 kippen gedood. We hebben dit natuurlijk vergoed, de eigenaren waren begripvol en er was niet echt gedoe. We hebben het gat ook goed dichtgemaakt.
2 maanden later:
Mijn hond is ontsnapt via een andere buurman en is zo weer bij de buren met de kippen terechtgekomen (ze hadden net nieuwe). Volgens mij heeft hij er weer gegeten, want hij zat onder de veren.
Ik ben bang dat de buren dit keer minder begripvol zullen zijn en misschien zelfs willen dat ik mijn hond wegdoe. Ze zijn nog niet komen klagen, dus misschien heb ik het mis en waren het geen kippenveren, maar mijn hond is in ieder geval 20 minuten weggeweest. Ik bleef hem maar roepen, maar hij kwam niet terug en de buren sliepen waarschijnlijk nog. Wat kan ik doen? Kunnen de buren aangifte doen? Zou de Dierenbescherming kunnen langskomen om mijn hond bij me weg te halen?
Bedankt voor het lezen van dit hele verhaal :)