Mijn hond heeft al twee keer de kippen van de buren doodgebeten

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik zou graag jullie mening en advies willen: ik heb een Siberische Husky van anderhalf jaar die de kippen van mijn buren heeft opgegeten. Hij had een gat onder het hek gegraven, is het kippenhok in gerend en heeft in totaal 17 kippen gedood. We hebben dit natuurlijk vergoed, de eigenaren waren begripvol en er was niet echt gedoe. We hebben het gat ook goed dichtgemaakt.

2 maanden later:

Mijn hond is ontsnapt via een andere buurman en is zo weer bij de buren met de kippen terechtgekomen (ze hadden net nieuwe). Volgens mij heeft hij er weer gegeten, want hij zat onder de veren.

Ik ben bang dat de buren dit keer minder begripvol zullen zijn en misschien zelfs willen dat ik mijn hond wegdoe. Ze zijn nog niet komen klagen, dus misschien heb ik het mis en waren het geen kippenveren, maar mijn hond is in ieder geval 20 minuten weggeweest. Ik bleef hem maar roepen, maar hij kwam niet terug en de buren sliepen waarschijnlijk nog. Wat kan ik doen? Kunnen de buren aangifte doen? Zou de Dierenbescherming kunnen langskomen om mijn hond bij me weg te halen?

Bedankt voor het lezen van dit hele verhaal :)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

22 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Ja, ik snap het wel. We gaan de schade vergoeden en de omheining beter beveiligen, maar voor mijn hond is het net een spelletje. Zodra hij kippen ziet, wordt hij helemaal gek, dat is ook gewoon zijn instinct. Maar kunnen ze verder eigenlijk nog iets doen, behalve ons vragen om te vergoeden en de boel beter te beveiligen?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi

Ik vind je buren echt heel aardig dat ze geen verdere stappen hebben ondernomen 😁

Volgens de wet sta je namelijk in je ongelijk; als je omheining niet goed beveiligd is, is het eigenlijk alsof er helemaal geen hek staat. Verstevig het dus goed, desnoods door aan de binnenkant wat gaas in de grond te graven. Zo komt hij er niet meer doorheen, zelfs niet als hij graaft. Ik betwijfel of je buren nog zo begripvol zijn als dit nog een keer gebeurt, en dat begrijp ik ook volkomen.

Maar dat de Dierenbescherming je hond zomaar weg zou halen, dat denk ik niet.

Vertaald Frans
  • 22 reacties van 22

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!